Det gäller att ta sin medicin.

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080999 av Nissegossen
Har lärt mig ta min medicin som jag ska. Detta då jag på den tiden nyttjade den då svartvita kommunala taxin, ja de var ju svartvita på den tiden jag insjuknade då polisen fann att deras bilar inte hängde med när Färg TVn kom 1970, såg första månlandning på Regementet i Karlstad när jag gjorde lumpen vi fick ett begränsat antal tågbiljetter att åka på. Lärde mig att ha på mig modell 60, liftarkostymen och lågskor och ut med tummen. jag kom alltid i tid innan permissionen var slut 24.00 söndag kväll, startade hemifrån kl 18.00 söndag kväll var i Karlstad i tid.

Efter ett antal ggr med den svartvita lärde jag mig att ta medicinen var gång jag skulle ha den, men på den tiden experimenterade min läkare med högdosbehandling varenda patient han hade fick skyhöga doser med hemska biverkningar som följd först 1980 med ny klinik och ny överläkare som direkt sade du skall ha denna (Trilafon) och vi kan ge dig medicin som gör att du går som en zombie, men det är inte önskvärt, vi skall prova ut lägsta möjliga dos där du har kvar några av dina rester av sjukdomen men har mer kvar av ditt intellekt och då något kvar av din sjukdom då fungerar du bättre.

Han och jag pratade långt längre än den timme som var avsett för mig. Han hade inte kvar till pensionen vila i frid jag har inget otalt med dig Olle.

Ps Poliser gör bara sitt jobb och de vill ha lugn och ro och göra sitt jobb dvs gör man bara som de säger så blir de inte arga, vem vill ha bråk på jobbet, nä inte de heller då lär de än att inte göra om vad de gjorde när de blir arga, nä jag förstod det ju det jag slapp råka ut för det

Stå i Åmål utan vantar och lågskor på vintern med snöfall och bistert kallt. En konsum affär hade öppet där köpte jag nya vantar sträckte ut tummen ett fåtal bilar var ute och körde fick lift till Karlstad i snöglopp i gula gatlampor och sent på kvällen. Då kliva in i en varm bil till Karlstad var en välsignelse från ovan. Tack de som skall tackas

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.