Haldol.

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1106353 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Haldol.
Pargitan brukar hjälpa mot extrapyramidala biverkningar med Haldol. Jag fick Pargitan när jag hade Haldol och har kvar det hemma.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106375 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol.
Jag kunde inte ta Akineton, den tog bort hela effekten av Haldol. Jag blev smått galen av den... Pargitan har jag inte provat. Men jag ska nog be om att få testa Reagila nästa gång jag träffar psykiatern.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106376 av wasp
Svar från wasp i ämnet Haldol.

wasp skrev: En kompis har Haldolinjektioner. Hans händer skakar. Han har akineton, men den ska väl bara tas de 5 första dagarna efter en injektion???? Eller????


Akineton, eller Pargitan är väl i stort sett det samma - mot biverkningar. Frågan är om man behöver ta de tabletterna jämt eller de 5 första dagarna efter injektion??
Mer
5 år 5 månader sedan #1106378 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Haldol.
Varför inte trilafon Richard?

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 5 månader sedan #1106387 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol.
Har haft tanke på Trilafon också, eller nått annat äldre, Fluanxol, Cisordinol o allt vad de heter. Men de ger väl typ samma biverkningar som Haldol? Sen visst, jag skulle gärna testa hela FASS för att avgöra vilket som funkar bäst, bara en sak man inte kommer undan i det, viktuppgång...
Mer
5 år 5 månader sedan #1106476 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Haldol.
Det är inte alls säkert att Trilafon kommer ge samma biverkningar som Haldol. Trilafon är också rätt snäll mot vikten.

Anchored in Christ ✟