Amfetamin + Leponex ?!?

Mer
17 år 7 månader sedan #45606 av Danne_
Hej,

Jag har Ritalina samt Leponex.. Går det verkligen ihop? Jag har diagnosen ADHD samt vanföreställnigar av paranoid karaktär..Sänker inte leponex dopaminet medans amfetamin höjjer det?

Ngn som vet?
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #45610 av lotta
Svar från lotta i ämnet Amfetamin + Leponex ?!?
Jag är bipolär och får conserta. Min erfarenhet är att minimalaste dos har effekt på koncentration och uppmärksamhet samt vakenhet. Jag nojjar vid större doser och ritalina var hemsk tycker jag.
Mer
17 år 7 månader sedan #45618 av Lithia
Svar från Lithia i ämnet Amfetamin + Leponex ?!?
Man kan äta Concerta och sedan få Zyprexa mot uppvarvning. Resultatet är att ADHD-symptomen försvinner och man är inte lika uppvarvad.

Man ska inte äta centralstimuli om man har haft en psykos eftersom medicinen triggar psykoser.
Mer
17 år 7 månader sedan #45629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Amfetamin + Leponex ?!?
Jag tror att man inte bör använda Ritalina om man har paranoia. I FASS står det att det är kontraindicerat vid psykotiska symptom, eftersom de kan förvärras av Ritalina. Det finns annan behandling mot ADHD som t.ex. träning av minnet med ett dataprogram som heter RoboMemo.
Mer
17 år 7 månader sedan #45724 av Danne_
Svar från Danne_ i ämnet Amfetamin + Leponex ?!?
Ja men det är märkligt att jag först får Leponex, sedan så får jag Concerta som innehåller amfetamin.. Det går inte riktigt ihop.. Har inte läkarna ngn koll alls? För jag vet att när jag har tagit amfetamin på utsidan så blir jag fruktansvärt nojjig när amfetaminet går ur kroppen..
  • polo
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #45774 av polo
Svar från polo i ämnet anfetamin leponex
se det på den ljusa sidan du slipper bli så jävla trött av leponexen när du får anfetamin