Atarax dagligen?

Mer
5 år 5 månader sedan #1095521 av Melody
Atarax dagligen? skapades av Melody
Hur många här äter Atarax dagligen i tillägg till er övriga medicin?

Har ni andra förslag på ångestdämpande?
Mer
5 år 5 månader sedan #1095530 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Atarax dagligen?
Jag har provat Atarax mot ångest och märkte ingen skillnad. Det var nog en psykisk orsak till min ångest och då hjälper inte en antihistamin. Men, jag är glad att jag provade så jag vet att den inte passar mig...

Är inte läkare, så jag vet bara ryktesvägen vad de tycker man ska prova om inte Atarax hjälper.

Alkohol är det många som självmedicinerar med mot ångest. Det gör bara att man kommer längre ner i misären. Undvik det. Rätt använd, kan ångest leda till att man tar i tag med problem och löser dem. Eller flyttar sina gener till annan miljö. Bra för genblandningen!

För mycket ångest är handikappande. Leva i nuet får man försöka göra. Ångest är väl ofta att man inte trivs med sin tänkta framtid?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 5 månader sedan #1095532 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Atarax dagligen?
Jag hade Atarax vb som första ångestmedicin. Liten effekt men det är bäst att prova, för den hjälper endel och är inte beroendeframkallande. Efter Atarax fick jag Theralen, den har jag ännu. Har även haft Oxascand/Sobril och Xanor, men de bör man försöka undvika för de ger beroende och tappar lätt i effekt så man upplever man mmåste ta mer än man får efter ett tag.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095533 av Melody
Svar från Melody i ämnet Atarax dagligen?
Tack för svaren, mkt hjälpsamt!

Jag får prova mig fram!
Mer
5 år 5 månader sedan #1095540 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Atarax dagligen?
Lergigan är nog rätt vanlig, brukar man få efter Atarax. Tyvärr ingen effekt på mig. Jag medicinerar inte mot ångest varje dag, tror det blir bättre med vissa uppehåll. Kanske inbillning.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095566 av Nissegossen