Vilken medicin tar ni?

Mer
5 år 5 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1100855 av Rrusheflower
Jag tar Trilafon sen 9 år tillbaka. Jag har schizofreni. Vad tar ni för medicin och vad tycker ni om den? Bieffekter? Jag tycker min medicin funkar bra och jag måste ta den annars blir jag sämre. Tar i injektionsform. Ibland kan man känna domningar i armarna som bieffekt eller att man blir trött i kroppen.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100858 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vilken medicin tar ni?
clozapine, melatonin, imovane, känner också domningar, längs lillfingrarna. Framförallt när jag vaknar
Mer
5 år 5 månader sedan #1100877 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vilken medicin tar ni?
Sertralin, Mirtazapin, Aripiprazol, Quetiapin och Imovane. Funkar skapligt mot depressiva skov och sömn, mindre bra mot psykotiska symtom som fortfarande kan blossa upp under stressiga perioder.

Är konstant dålig i magen, vilket började i samband med att jag tog med Litium. Det har emellertid fortsatt trots att jag inte längre tar den medicinen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100880 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vilken medicin tar ni?
Risperdal, Propavan (Pulmicort och Bricanyl kanske inte hör hit, men har astma i lindrig form). Slutade röka 1994, men rökning ja. Inte bra alls!
Mer
5 år 5 månader sedan #1100899 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vilken medicin tar ni?
264mg Trevicta, 45 mg Mirtazapin och 150mg Voxra. Sen har jag Lergigan vid behov, fast glömmer oftast att ta med mig den i fickan.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1100903 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken medicin tar ni?
Risperdal 1 mg sedan 20 år tillbaka, imovane för sömnen, metformin mot diabetes.