Tror jag ska sluta med medicinen för att banta.

Mer
5 år 5 månader sedan #1100634 av Carmen Al Kebab
Man har en ämnesomsättning på 1750 kalorier/dygn med Risperidon, blir svårt att banta på det... När jag är i mitt normala tillstånd så har jag en ämnesomsättning på 2650 kalorier/dygn.

Kommer få perfekta kroppen på knappt någon tid alls... Det var 2 år sedan jag hade LPT så det är väl dags nu? Sedan när jag känner mig psykotisk så tar jag sprutor + tabletter igen.

Vad tycker ni psykiatriker om det?
Mer
5 år 5 månader sedan #1100643 av Inwatto
Du får inga svar, för här finns inga psykiatriker...

Skämt åsido, du kan väl minska intaget till 1750 kcal/dygn? Fast, det är möjligt att magen har en kapacitet på ca 3000 kcal/dygn, och då upplevs intag av hälften så mycket som "för lite". Ständig hunger. Inte kul, det heller.

För de flesta, så är antipsykotika ett Måste. Det kan vara så för dig också. Låt doktorn bestämma om du ska trappa ut R. Gör det inte för att banta! :nej

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 5 månader sedan #1100646 av Carmen Al Kebab
Det går att banta på Risperidon, men det blir betydligt tuffare.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100651 av memphis
Jag är i den sitsen också. Lithium gör att min ämnesomsättning är så låg. Jag äter 1300-1400 kalorier per dygn men går ändå inte ner, står bara still.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100654 av Carmen Al Kebab
Det borde vara okej från psykiatrikernas håll... Så länge man går till dem när man känner sig psykotisk... Det tar kanske 6-9 månader innan man känner sig psykotisk... Under denna tid hinner man banta ordentligt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100664 av Geta
Problemet är att när man har fått tillbaka psykosen och måste börja med antipsykotika så är man vrålhungrig första tiden och går upp en massa kilon. Det mattas av med tiden.