Naltrexon gjorde mig extremt sjuk...

Mer
5 år 3 månader sedan #1117463 av Richard
Kom o tänka på en grej...

Det var när jag missbrukade, jag tog 4 mg Subutex (buprenorfin, en opioid) under tungan o effekten kom inom en halvtimme. Men så blev jag slö o ögonen ville stängas. Då blev jag rädd att jag tagit för mycket, så jag tog 50 mg Naltrexon. Naltrexon är ett motgift mot opiater. Det verkade inom en timme, o jag blev extremt sjuk. Jag var inte beroende av Subutex eller opioider, men blev ändå sjuk.

Naltrexon har en mycket längre halveringstid än det mer kända Naloxon. Jag låg sjuk i 3-4 dagar, under ett duntäcke o kallsvettades. Feber hade jag säkert också. Kom sen att tänka på att Naltrexon är mer än bara ett motgift för opioider, det används även vid behandling av alkoholism, då det tar bort "det roliga" av alkoholen. Men jag hade inte druckit heller.

Mina tankar landade på att om det även tar bort effekten av bensodiazepiner? Jag är kraftigt beroende av Iktorivil (klonazepam), som jag tar dagligen på läkarens föreskrifter.

Hittade det här i FASS:

Interaktion med andra psykofarmakologiska medel (t.ex. disulfiram, amitryptilin, doxepin, litium, klozapin, bensodiazepiner) har inte undersökts.

www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20150611000044

Varför blev jag så sjuk?
Mer
5 år 3 månader sedan #1117656 av Admin1
Hur mycket naltrexon tog du?
Mer
5 år 3 månader sedan #1117658 av Richard
Mer
5 år 3 månader sedan #1117819 av Admin1
Du måste fått en infektion just då, som gjorde dig sjuk. Tror inte Naltrexon ger så långvariga besvär. Det kan visserligen ge frossbrytningar, men knappast så länge.