När det darrar bara i tungan, är det tremor eller dyskinesi?

Mer
10 jan 2019 21:46 #1120201 av Geta
Mormoner får väl inte dricka te eller kaffe? Hade en arbetskamrat som var det. Hon hade alltid med sig tepåsar med nyponte.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 jan 2019 21:58 #1120210 av sodergardfia
Vi får inte dricka te (svart o grönt) eller kaffe, det stämmer. Kring cola finns inga fasta bestämmer , det är upp till individen , eftersom det inte är just koffein i sig som är förbjudet men också eftersom vissa faktiskt blir beroende av cola . Så just i fråga om cola måste man döma själv, och se till att man är måttlig. Är man det är det okej. Alla beroenden, även om så ”bara” socker eller nån konstig ovana , är något vi uppmanas låta bli, men alla människor är så olika , så direktivet är ”undvik alla beroenden DU har tendenser till”. Plus undvik alkohol , tobak , alla droger (utom läkarutskrivna mediciner , som mitt amfetamin), kaffe och te (svart o grönt). Jag måste ju erkänna att jag har utvecklat ett koffeinberoende (jag blir väääldigt lätt beroende av allt möjligt, och det är anledningen till att jag kommit överens med psyk att en av mina mediciner ska vara i en låst dosett som bara ger rätt mängd av medicinen var dag), så nu får jag skärpa mig i ta itu med det! Skulle behövas även om jag varit ateist eller nåt också

Mer
10 jan 2019 22:39 #1120229 av zoidar
Sodergardfia, skönt att TDn blev bättre. Det kan säkert finnas kopplingar till centralstimulerande ämnen. Jag misstänker att mitt tuggande på natten främst har att göra med stress och oro, men vet inte säkert.

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe). kristnabetraktelser.se

Mer
11 jan 2019 13:38 #1120365 av Admin1
Bäst är att en neurolog kollar om du har tardiv dyskinesi för det är inte så lätt att veta. Det finns många olika sorts rörelsestörningar, som kan störa. Kolla på detta test och videon hur tardiv dyskinesi ser ut:
www.viska.se/sjaelvtesterna/kan-jag-ha-tardiv-dyskinesi

Sidan laddades på: 0.396 sekunder