ingen sömn ingen dröm

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #47104 av
Kroppen gör som den vill allt utom att slappna av, sover max 2 timmar/natt.
Vill dock tillägga att jag under de timmarna även vaknar ett X antal ggr. Står på 45mg mirtazapin (remeron) och 7,5mg Zopiklon innan sänggående, men slocknar ändå inte.
Vet snart inte vart jag ska ta vägen, biter snart sönder kudden.
Ngn som har ett bra tips på vad jag kan föreslå för läkaren?...hjälp
Mer
17 år 7 månader sedan #47107 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ingen sömn ingen dröm
Det starkaste och jävligaste jag vet är 100 mg Nozinan!

Jag lovar dig! Titta på andra trådar får du se vad flera tycker. En del tycker medicinen är bra, andra tycker som jag.

Du får helt enkelt pröva dig fram! Alla reagerar individuellt på medicin.

Kan nästan garantera att du sover, men inte är människa nästa dag. Den är inte beroende framkallande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #47113 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet ingen sömn ingen dröm
Theralen är ett mildare och snällare alternativ...
Mer
17 år 7 månader sedan #47126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ingen sömn ingen dröm
En gång när jag hade en psykos hjälpte inte vanliga sömnmediciner, men jag sov som en stock när jag fick Nozinan. Det fungerade väldigt bra på mig då, men jag använde det bara en kortare tid. Efter ett tag fungerade den vanliga sömnmedicinen igen.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #47139 av Ready
Svar från Ready i ämnet ingen sömn ingen dröm

Gäst skrev: Kroppen gör som den vill allt utom att slappna av, sover max 2 timmar/natt.
Vill dock tillägga att jag under de timmarna även vaknar ett X antal ggr. Står på 45mg mirtazapin (remeron) och 7,5mg Zopiklon innan sänggående, men slocknar ändå inte.
Vet snart inte vart jag ska ta vägen, biter snart sönder kudden.
Ngn som har ett bra tips på vad jag kan föreslå för läkaren?...hjälp


Kan det vara så att problemet inte är sömnmedicinen utan neuroleptikan(om du nu tar sådan), du kanske tar någon neuroleptika som inte tar bort psykosen riktigt utan bara halvt? När man är inne i en psykos så sover man ofta väldigt lite.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #47172 av
Svar från i ämnet ingen sömn ingen dröm
Tar ingen neuroleptika, ska träffa min läkare imorgon så jag hoppas
verkligen att jag får ngt som hjälper mig. Nozinan kanske kan vara värt ett försök, står inte pall mkt längre om jag inte får sova....