Varför blev man så hungrig av Abilify ?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131179 av Lelle
Varför blev man så hungrig av Abilify ? Men jag var inte ensam, användaren notwoodstock hade exakt samma problem på Abilify.

Vilken receptor hade Abilify som gjorde att denna hunger kunde bryta ut ? Abilify ska ju inte ge hunger och viktökning - bullshit, den kan också. Löjligt namn på medicin förresten.

Nu äter jag Zyprexa och jag får ingen hunger- jag går inte heller upp i vikt.

Det är ju tvärtom, den som sägs ge mest hunger ger ingen hunger och den som sägs inte ge hunger den gav hunger.

och öppnar upp en mest ? öppnar upp känslor ? Det gjorde den inte, jag blev personlighetsförändrad av den, abilify stängde in den personen jag brukade vara.

jag undrar vilken receptor det kan berott på.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131200 av Zoidar
Man brukar säga att känslorna kommer tillbaka med Abilify. För mig blev jag sentimental. Grät till allt möjligt. Det var inte hållbart. Dessutom hade jag konstant rastlöshet. Det mest postiva jag kommer ihåg från Abilify var att den hade antidepressiv effekt på mig.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131203 av Lelle
Hungern var på de lägre doserna 5-20 mg. När jag tog 30 milligram var jag inte hungrig och fick rastlöshet minns jag, men på dosen 30 milligram uppkom ingen psykoslindring , så den dosen fungerade inte antipsykotiskt sett.

Jag tror Abilify kan ha antidepressiv effekt.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131452 av Admin1
Tonåringar kan gå upp i vikt även av Abilify. En sällsynt biverkan med Abilify är tvångsmässighet och kanske var det det du fick ett tvångsmässigt ätande.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131525 av Lelle
Det är inget svar på frågan och det är ingen idé att försöka sopa sanningen under mattan.

Jag vet väl om det var tvångsmässigt eller om jag kände hunger.

Och i det här fallet var det grova hungerkänslor som Abilify orsakade.

Det finns flera medelålderspersoner på ask a patient som uppger att de också gått upp i vikt av Abilify och blivit hungriga- det är inte bara tonåringar- även vuxna människor har gått upp i vikt och blivit hungriga av Abilify. När jag var inlagd en gång fanns det en kvinna där på avdelningen som blev väldigt hungrig av Abilify.

Här finns den sidan: www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=21436&name=ABILIFY
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131600 av Cider
Jag vet att jag tyckte jag kände mig ännu konstigare med Abilify än utan. Jag åt mer än vanligt och sov än sämre (sjukhusmiljön spelade också stor roll). En intressant bieffekt var dock att jag, när jag under behandlingen tittade mig i spegeln, tyckte att jag såg bättre ut än vanligt. Jag har funderat på om den kanske tog den bort mina annars relativt milda symptom på BDD?