Frågor om Reagila.

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1133542 av Lelle
Var Reagila aktiverande ? alltså att man får mycket energi på den ?

jag ser det som negativt isåfall. senaste gången jag hade Abilify funkade den inte- abilify piggade stressade upp hjärnan så att medicinen inte bet, det uppkom dålig antipsykotisk effekt pågrund av detta.

Jag har läkarmöte 5 mars, vill gärna veta. jag förslår de medicinerna som gör en trötta, som lugnar ner hjärnan, de funkar bättre....!

Det är nog inte värt att ta 30 mg Olanzapin så länge till, sover länge och jag får ibland handskakningar, på längre sikt kan ju handskakningar kanske bli bestående. Och 30 mg ligger ovanför rekommendationen. Enda positiva är att 30 mg VELOTAB (munsönderfallande versionen) ger viktminskning.

Men det var så med Abilify, den stressade upp hjärnan så den bet inte, men tog jag lergigian (som lugnar ner hjärnan) då kom antipsykotisk effekt tillbaka.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1133598 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Frågor om Reagila.
Klozapin gör en trött. Tänkte fråga om jag får den. Har inte du som jag testat massa olika mediciner?
Mer
5 år 1 månad sedan #1133676 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frågor om Reagila.
Reagila och Latuda är aktiverande. Invega är neutralt varken tröttande eller aktiverande.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1133681 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Frågor om Reagila.

RainDrops skrev: Klozapin gör en trött. Tänkte fråga om jag får den. Har inte du som jag testat massa olika mediciner?

Jo jag har provat flera olika mediciner också. Efter mitt senaste återfall fungerar inte längre flera av dem. De som fortfarande fungerar är dock Seroquel, Zeldox och Zyprexa.

Admin1 skrev: Reagila och Latuda är aktiverande. Invega är neutralt varken tröttande eller aktiverande.

Då är nog Reagila inget för mig men jag får se vad läkaren säger imorgon. Jag föredrar de medicinerna som lugnar ner hjärnan - för då fungerar medicinen mycket bättre
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.