Jag har mått jätte bra. Seroquel depot så gick det.

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135138 av Lelle
Seroquel depot känns som Abilify men utan ständiga hungerkänslor - man brukar ju få starka hungerkänslor när man inleder en ny neuroleptika - men jag blir inte hungrigare, jag kan äta och bli tillfredsställd och nöjd ordentligt och sedan vänta till nästa gång det är dags att äta igen.

Men jag gick upp 2 kg när jag precis inledde medlet, hamnade över 85 kg, men idag vägde jag 84,6 kg, så har sjunkit under 85 igen. Kanske inte den lilla viktuppgången hade med Seroquel att göra ?, men jag ligger nu under 85 igen.

Jag har mått jätte bra på Seroquel depot - den har haft antidepressiv effekt. Mina drömmar när jag sover är normala också. Jag har aldrig mått så bra på någon neuroleptika tidigare!

Det vore synd att avbryta den, men problemet är att trögheten på morgonen har kommit tillbaka. :( :flag Igår kom jag upp betydligt senare efter kl 8 och idag kom jag inte upp ur sängen förrän kl 9!

Det var synd för det är bra att kunna komma upp tidigt på morgonen ifall man ska jobba! Jag var optimistisk inför det, för då kan jag skaffa ett jobb tänkte jag. Men nu är jag morgon-zombie igen! Den uppiggande effekten från Seroquel avtog tyvärr.........

Och jag kan inte byta till Abilify för den ger extrem hunger! Jag får väl finna mig i att vara morgon zombie... men vilka jobb kan jag få då egentligen ? Jag är inte så säker på att de på hamnkrogen godtar att jag endast kommer eftermiddagar, jag tror de vill ha mig där på morgonen!

Min mamma som har ett jobb måste gå upp kl halv 6 på morgonen. Det är ju så med de flesta jobben att man måste gå upp tidigt
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135145 av Leloo
Måste du ta medicinen på morgonen?

Måste du ta just Seroquel depot? Den är klart mer sederande än den andra Seroquel
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135148 av Lelle

Leloo skrev: Måste du ta medicinen på morgonen?

Leloo jag tar den kl 15 varje dag.

Leloo skrev: Måste du ta just Seroquel depot? Den är klart mer sederande än den andra Seroquel

Det fungerar inte med vanliga Seroquel - den är för kortverkande. Dessutom fick jag 16 st biverkningar på den vanliga Seroquel!

På Seroquel depot inte en enda biverkning. Jag blir inte ens hungrig.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135155 av Leloo
Men måste du ha Seroquel Depot då? Håller med om att Seroquel är en bra medicin. Synd bara att man blir så jäkla trött på den....:/
Mer
5 år 1 månad sedan #1135158 av Lelle

Leloo skrev: Men måste du ha Seroquel Depot då? Håller med om att Seroquel är en bra medicin. Synd bara att man blir så jäkla trött på den....:/


Jag har Zyprexa också och det är den som gör att jag sover lång period + är väldigt trög på morgonen. Men tar jag bort Zyprexa måste jag höja dosen på Seroquel.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135159 av Leloo

hkboj skrev:

Leloo skrev: Måste du ta just Seroquel depot? Den är klart mer sederande än den andra Seroquel


Det fungerar inte med vanliga Seroquel - den är för kortverkande. Dessutom fick jag 16 st biverkningar på den vanliga Seroquel!

På Seroquel depot inte en enda biverkning. Jag blir inte ens hungrig.


Okej.
Men hur länge har du ätit Seroquel depot då? Tröttheten är allra värst i början. Det kanske lägger sig?