Jag har mått jätte bra. Seroquel depot så gick det.

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1135198 av Lelle
Det är Zyprexa som gör att jag sover länge och plus är trög på morgonen. Jag vet inte om jag ska testa ta bort Zyprexa och höja dosen på Seroquel och bara stå på den - Det är en fråga för läkaren.

Det som är bra med dem båda Zyprexa och Seroquel är att jag inte blir hungrig av dem. Så det ser ljust ut för viktbiten framöver.

Jag vägde 74-75 kg när jag skrevs ut från avdelningen den 27 september och hade med mig Zeldox, men ganska snart kom ÖPT och Fluanxol. Fluanxol gjorde att jag gick upp i vikt och hamnade på 87 kg. Jag fick den sista fluanxol injektionen i januari så den är förbi nu. En användare här som kallade sig lonely förut berättade att han gick upp 50 kg av Fluanxol. Så den kan ge viktuppgång!

Nu håller jag på att förlora vikt , jag ligger under 85 kg nu, mitt mål är att komma till 79.

Jag tror inte jag blir anställd på de flesta ställena. Men hamnkrogen är villig att anställa mig. Men det går inte att börja där tror jag pga att jag sover så länge och är trög efter jag vaknat. Jag kan bara komma dit eftermiddagar, men jag tror dom vill ha mig där på morgonen. Men det skadar inte att fråga om endast eftermiddagar är OK.

många vill ju inte anställa folk med diagnoser men hamnkrogen har så schyssta arbetsgivare !
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135201 av Admin1
Om du minskar Seroqueldosen minskar tröttheten, men den avtar med tiden också.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135202 av Lelle
Jag har 200 mg Seroquel-depot och 30 mg Zyprexa Velotab.

Och kan frivilligt ta lergigan vid behov.

Så ser min medicinering ut.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 veckor sedan #1135212 av Leloo
Zyprexa är också sederande.... detta har varit mitt stora problem med antipsykotika. Tråkigt att inte Abilify funkar för dig, den blir man inte så trött av. Det är nog bara att fortsätta mixtra med medicinen tills du hittar rätt. I mitt fall har det tagit år att hitta nått som funkar.
Jobbar inte servitörer från ett lite senare klockslag om de ska servera mat på kvällen? Eller det kanske inte är servitör du ska jobba med på hamnkrogen?
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1135214 av Lelle
Kunderna är lite bortskämda på hamnkrogen - de lämnar allting på bordet och går,, alla tallrikar, bestick och glas. Jag har då som uppgift att plocka bort allt från borden och ta in allting till disken.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Lelle.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135216 av memphis
Vad roligt att Hamnkrogen vill ha tillbaka dig HKboy! Jag kommer ihåg när du pratade om att söka jobb där och sen fick du jobb där också. Jätteroligt att de vill att du ska komma tillbaka ju!