Tycker inte om att svälja tabletter.

Mer
5 år 2 veckor sedan #1136274 av Lelle
Tycker inte om att svälja tabletter. Zyprexa/Olanzapin är behaglig för den smälter i munnen och så blandas den med saliven och sedan sväljer man- tar ett glas vatten efteråt för ifall det fastna på tänderna.

Men det är den där Seroquel depot som man ska svälja tabletten hel. Jag tycker egentligen inte så mycket om det. Jag har 200 mg men tabletten är redan stor - sätter jag i halsen är jag dödens. Jag får väl acceptera det men jag gillar det inte!, synd att Seroquel inte finns som smälttabletter. Abilify har smältabletter men Abilify bör jag inte använda.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136276 av Utomjordingen
Jag sväljer väl runt tio olika vitaminer och mineraler tabletter varje dag - inga problem!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136277 av 1Dave
Finns den inte som injektion då?

/Dave
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 1 vecka sedan #1136285 av Lelle
Jag tittade i FASS och denna Seroquel finns inte som injektion och den finns inte som smälttabletter. :flag

"Får ej delas, tuggas eller krossas" står det inskrivet på Seroquel-förpackningen.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136329 av Admin1
Det finns 50 mg depottabletter, som borde vara lite mindre i storlek.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136357 av Nissegossen
Kvällsdosen är ganska många tabletter, jag tar kaffe till och sväljer ned. Att inte ta vätska i samband med det gör att tabletter kan fastna i matstrupen, akineton har den egenheten att jag får akineton röst om jag inte sväljer ned vätska i detta fallet kaffe

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum