Men vad är detta för skit nu då??

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137192 av Lelle
Tydligen är det fel att förbättra situationen själv, dom sätter in mig på ÖPT bara.

Fast jag kan prova ta Zyprexa dosen 1 timme tidigare! Det kan dom väl inte ge ÖPT för ?
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137351 av Admin1
Du kan ju fråga läkaren vilken dos du skall höja till när du mår sämre. När man blir inlagd brukar dosen höjas men är man riktigt dålig blir det Cisordinol Acutard spruta.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 4 veckor sedan #1137355 av Lelle

Admin1 skrev: Du kan ju fråga läkaren vilken dos du skall höja till när du mår sämre. När man blir inlagd brukar dosen höjas men är man riktigt dålig blir det Cisordinol Acutard spruta.

Kommer du inte ihåg när jag berättade om Cisordinol? När jag fick Cisordinol Acutard spruta på avdelning 2014 så bröt allvarlig akut dystoni ut.

Effekten är beroende på hur jag äter, det var det nog igår - jag åt för klen lunch och då gick effekten bort senare. Men jag har totalt förlorat aptiten på min medicinering, med Seroquel depot och Zyprexa velotab tillsammans har jag ingen aptit.

Jag åt en klen lunch idag med, får se hur länge effekten står sig...

Om jag äter mycket vid en måltid så tycker medicinen om det och verkar bättre.

Stämmer det att koffein hämmar nedbrytningen av Zyprexa ? Jag dricker ju flera koppar kaffe om dagen, främst på morgonen det mesta!
Last edit: 5 år 4 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137366 av Geta
Det är lugnande för nerverna att äta. Det har man sagt i alla tider.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137373 av Cosmos

hkboj skrev: Effekten är beroende på hur jag äter, det var det nog igår - jag åt för klen lunch och då gick effekten bort senare. Men jag har totalt förlorat aptiten på min medicinering, med Seroquel depot och Zyprexa velotab tillsammans har jag ingen aptit.

Jag åt en klen lunch idag med, får se hur länge effekten står sig...

Om jag äter mycket vid en måltid så tycker medicinen om det och verkar bättre.

Stämmer det att koffein hämmar nedbrytningen av Zyprexa ? Jag dricker ju flera koppar kaffe om dagen, främst på morgonen det mesta!


Konstigt. Både Seroquqel och Zyprexa är kända för att skapa hunger och leda till övervikt. Själv gick jag upp 20 kg av Seroquel. Jag blir hungrig av Zyprexa också men nu vet jag att jag måste hålla igen.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1137425 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Men vad är detta för skit nu då??
Jag har sagt det här förut och det vet du själv att det är nog dags att testa klozapin. Effekten tar ganska lång tid jämfört med andra antipsykotiska men så värt det när ingenting annat inte funkat som det ska.