Men vad är detta för skit nu då??

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1136410 av Lelle
Men jag har redan Zyprexa och det funkar ändå inte. Nej det har inte gått över...

ingrid64marie skrev: 2017 gick jag ur med min medicin cisordinol och abilify, fick träffa läkaren för jag kände att det var något på väg blev då insatt på 200 mg quetiapin morgon och kväll plus melatonin och zopiklon, , den är inte effektiv vid begynnande psykos inte vet inte varför, gick rakt in i psykos. Jag råder dig faktiskt att byta läkemedel, ring din mottagning för en tid till din läkare och se vad han tycker.

OK! ja det får jag nog göra. Jag tror personligen hög dos Zeldox är bättre för mig. Men läkaren bestämmer ju. Men jag kunde bli utskriven från avdelningen tack vare Zeldox när jag hade den i höstas.

Jag är nog lite svårmedicinerad efter min senaste psykos! Kanske att jag blev lite behandlingsresistent.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136555 av Admin1
Hur ofta har du psykoser och symptom? Låter som en bra idé att tala med sjuksköterskan.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 1 vecka sedan #1136568 av Lelle
Min senaste psykos var sommaren 2018.

Sedan jag haft Zyprexa från och med oktober har det hänt ibland att medicinen under korta stunder slutar att verka. Men effekten kommer tillbaka när jag tar nästa dos eller efter att jag sovit en natt.

Kanske att jag är lite svårmedicinerad... man får finna sig i det.

idag har det emellertid fungerat bra - medicinerna har verkat hela tiden under hela dagen
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136700 av Geta
Vad skönt!
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136806 av Admin1
Behandlingsresistens har man nog en psykos per år och sedan ofta psykossymptom. Vid remission saknas psykossymptom och psykoser.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136865 av björk
Admin det var en skräck gestalt på N-T...

En G blev man så förorättad vid matbordet att jag for ut med cykel försökte cykla bort ångest napalmen. En annan gång bultade han på toadörren när jag duschade så jag blev rent skadad