Jag gör inget utan klartecken

Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139478 av Lelle
Jag gör inget utan klartecken. Förra gången när jag gjorde något själv fick jag ÖPT, jag blev straffad.

Jag ska försöka få igenom en dosökning av Seroquel depot. Tänkte gå upp från 200 mg till 400 mg. Jag ska till mottagningen imorgon till sjuksköterskan. Ska då passa på att försöka få igenom en dosökning.

Det fungerar inte så bra på min nuvarande medicinering! Under eftermiddagen tappar medicinerna greppet, effekt uteblir. Det händer nästan varje eftermiddag.

Vi måste se över min medicinering, det fungerar inte som det är nu.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139481 av memphis
Samma för mig hkboy! På em har medicinen gått ur! Jag äter 400mg depot, men mellan 13-17 är effekten inte fullgod.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139493 av Lelle
Hm det är inte bra. Men problemet med läkarna på avdelning är att de är fullt angelägna om att få igenom depot-injektion, annars är de inte nöjda. Men alla neuroleptika finns inte som depot injektion.

Åtminstone läkarna på psykosavdelningen i Danderyd blir inte nöjda om de inte får igenom depot-injektion.

Jag hade ju Zeldox, men den togs bort bara för att den inte fanns som depot-injektion. Trots att den fungerade bra då.

Jag gillar inte depot-injektioner.

1.För om den medicinen inte fungerar så blir man inte av med den sedan man fick sprutan - den ligger kvar i blodet.
2. Det tar flera månader tills man får full effekt.
3.Det är svårdoserat.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.