Seroquel 100 mg kan man sluta eller måste man trappa ned det!

Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139795 av Nissegossen
Den är icke vanebildande och har inga biverkningar om man inte tar den. Men är du själv skeptisk kontakta vården, det är egentligen de som skall svara på din fråga. Jag avsäger mig allt ansvar

www.google.se/search?source=hp&ei=sqabXP...60j33i21.9YDDu5Z5me4

Söksidan på Google

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1139806 av RainDrops
Kommer jag gå ned kilona som jag gick upp på pga seroquelen om jag slutar?
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139808 av Cosmos
100 mg är inte mycket. Jag hade 600 mg som mest. Men det gick bra att bara byta ut den mot Zyprexa som jag har nu. Från den ena kvällen till den andra. Vet däremot inte vad som händer om man bara sätter ut den utan byte. Du måste kontakta vården. Och ja, man går upp i vikt av Seroquel. Jag gick upp 20 kg med den. Kan knappast säga att Zyprexa är bättre när det handlar om vikt, brukar vara tvärtom. Fast inte för mig. Status quo när det gäller vikt.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139815 av Nissegossen

RainDrops skrev: Kommer jag gå ned kilona som jag gick upp på pga seroquelen om jag slutar?


Skippar du alkohol går du garanterat ned i vikt håll ut i 5 veckor och då är värdena normala, förra året gjorde jag så för ett blodprov jag gjorde visade så dåliga värden att 2 läkare gick i taket, den ena min psykiatriker den andra vårdcentral läkare.

Psykiatrikern följde med ssk hem och skällde ut mig och hotade med överläkare, min ssk talade om att det var alkoholkontroll värdet kallades för CDT värdet var för högt och efter 5 veckors uppehåll var värdena normala slutade dricka trappade ned med en öl om dagen i två dagar för att inte få dille.


Jag slutade dricka sedan och höll upp i 5 veckor, jag trodde när det var som mest att jag inte trodde jag skulle leva till min födelsedag förra året.
Det finns mer att läsa om på samma söksida du får söka själv men här är en av dem
www.blodkollen.se/sv/analys/cdt

När du har ett missbruk måste du kunna ha det du missbrukar hemma utan att röra det, detta för om du inte har det går du och köper det för att man inte har det. Det var likadant när jag slutade röka och istället tog snus och alkoholen stod i mitt kylskåp samt jäs dunken med vin.

på 5 veckor rörde jag inget av det

Många är röksugna och många vill ha vin, så är det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Nissegossen.