Jag ska klaga på medicinerna...

Mer
5 år 1 vecka sedan #1145002 av Richard
Jag ska gå till apoteket imorgon o klaga på att medicinerna inte hjälper! Jag har pratat med min pappa som kan medicin, men han visste inte.

Theralen hjälper, trots att det inte ens är Theralen, det är Alimemazin Evolan... Jag får ta extra vid behov. Jag är inte deprimerad så Venlafaxinet kanske hjälper, har ingen ångest heller så Iktorivil o Lyrica funkar kanske också. Men de får jag inte ta extra. Men det är stökigt i huvudet... Haldolen slutade helt plötsligt att fungera!

Hmm... De kanske har gett mig placebo? Imorgon ska jag gå till apoteket o klaga på den! Om de inte hjälper mig med ny Haldol, så går jag till psykiatrin o klagar på dom! Jag har ett eller två uttag kvar på Haldol!
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145004 av Miika
Tror inte apoteken säljer placebo mediciner..
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145005 av Geta
Det låter som paranoia!
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145060 av Nissegossen

Richard skrev: Jag ska gå till apoteket imorgon o klaga på att medicinerna inte hjälper! Jag har pratat med min pappa som kan medicin, men han visste inte.

Theralen hjälper, trots att det inte ens är Theralen, det är Alimemazin Evolan... Jag får ta extra vid behov. Jag är inte deprimerad så Venlafaxinet kanske hjälper, har ingen ångest heller så Iktorivil o Lyrica funkar kanske också. Men de får jag inte ta extra. Men det är stökigt i huvudet... Haldolen slutade helt plötsligt att fungera!

Hmm... De kanske har gett mig placebo? Imorgon ska jag gå till apoteket o klaga på den! Om de inte hjälper mig med ny Haldol, så går jag till psykiatrin o klagar på dom! Jag har ett eller två uttag kvar på Haldol!


Gå till akutintaget på psyket förklara situationen. De är där och det jobbet är öppet just för sådant här. Ta dig dit så snart du kan. De lägger troligtvis inte in dig om du inte vill. En vårdplats är dyr, du blir antagligen bara inlagd om du själv vill det. De är till just för dig ikväll. Eller om du har numret till det mobila teamet om det finns något sådant ring upp dem de kommer hem till dig

De skulle inte ge dig placebo om du inte på förhand fått veta det att du ingår i en blindtest. Medicinen får aldrig innehålla något annat en det som står på den. Inte ens i en blindstudie i så fall hade du fått påsar med det som testas och då är du för det första tillfrågad och de får inte göra en blindstudie med medicin som är av något annat slag än det som står på läkemedelsförpackningen

Tänk själv det är inte realistiskt för om något hänt och du kommer till vanliga akuten med ambulans måste de veta vad det är för medicin du tar.

Geta skrev: Det låter som paranoia!

Absolut och vanföreställning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145190 av Admin1
Har du verkligen tagit medicinen? Nästan noll chans att det är fel på Haldol tabletterna. men man kan få psykos trots medicinering, men inte lika ofta:

Kolla detta återfallstest:
www.viska.se/sjaelvtesterna/aterfallstesterna
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145210 av Richard
Jo, jag tar medicinen ändå. Jag har lagt upp kvällsmedicinerna i burkar, så det bara är att ta allt på en gång tillsammans med flytande Theralen.

Jag fick 4 poäng på testet!