Hur mår ni på Abilify?

Mer
4 år 10 månader sedan #1150904 av Kattis35
Jag mår ganska bra med Abilify 10 mg o jag får vardagen att fungera någorlunda... Jag känner mig för det mesta pigg o trött på samma gång. Kan känna att jag verkligen vill göra något men samtidigt har jag ingen ork. Känner mig hjärntrött ganska ofta men det kanske har med sjukdomen att göra... jag vet inte... negativa symtom har jag som t.e.x. apati, känslobortfall, motivationsbrist men jag försöker lindra med motion så mycket som jag orkar med. Hur är det för er som äter Abilify?
Mer
4 år 10 månader sedan #1150952 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Nya antipsykotikat Reagila har kommit och det har effekt mot negativa symptom också. Ingen stor viktökning heller.
Mer
4 år 10 månader sedan #1150988 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Mådde på ett sätt bra på Abilify, men symtomen kom, Abilify var för svag även om jag hade 25mg om jag minns rätt.
Mer
4 år 10 månader sedan #1151017 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Jag mår jättebra på abilify som jag fått som komplement till övrig medicinering. Jag mår bättre.
Mer
4 år 10 månader sedan #1151034 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Abilify var min medicin rätt länge.

Mådde bra på Abilify-tiden. Mådde bra och kunde ha sena kvällar. Jag hade vackra drömmar på den. Men jag blev personlighetsförändrad, blev som någon annan person och den förstörde mitt utseende, var hungrig, gick upp i vikt (även om jag åt lite) och kroppen blev uppblåst, den var inte alls bra för kroppsvikten eller kroppen! Förödande.
Mer
4 år 10 månader sedan #1151035 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Jag har bara en pyttedos Abilify men den behövs. Blir mer "normal". Den stabiliserar humöret så jag inte blir hypoman och då blir jag inte heller så deprimerad.

Känner igen det där med att vara pigg och trött, samtidigt. Har provat olika kopior av Abilify, och kommit fram till att den bästa för mig är Aripiprazole Medical Valley. De verkar ha glömt tillsätta biverkningarna!

Prata inte med hat i munnen!