Hur mår ni på Abilify?

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151088 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Jag upplevde inte att man blev fylld med känslor på Abilify. Det var helt tvärtom - den stängde in den personen jag brukade vara. Abilify kan vara på det sättet också!
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151093 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Inte jag heller upplever mer känslor med abilify. Men det beror kanske på kombinationen man tar. Oftast tar man väl en annan medicin +, abilify.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151259 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Abilify har 60 % dopamineffekt också, medan Rxulti har 40 % och Reagila 20%. Det verkar som dopaminet ger rastlöshet för Rxulti har mindre rastlöshet.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151273 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur mår ni på Abilify?

Kattis35 skrev: Jag mår ganska bra med Abilify 10 mg o jag får vardagen att fungera någorlunda... Jag känner mig för det mesta pigg o trött på samma gång. Kan känna att jag verkligen vill göra något men samtidigt har jag ingen ork. Känner mig hjärntrött ganska ofta men det kanske har med sjukdomen att göra... jag vet inte... negativa symtom har jag som t.e.x. apati, känslobortfall, motivationsbrist men jag försöker lindra med motion så mycket som jag orkar med. Hur är det för er som äter Abilify?


Jag tar 20mg Abilify dagligen. Har haft både högre och lägre dos sedan starten år 2006.

Jag sover rätt mycket, ca 12h per dygn. Vet inte om det är pga Abilify, eller nåt annat. Känner starkt igen mig i att vilja göra nåt, men energin räcker inte till. Jag vill jobba deltid, 25%. Men nä, sömnbehovet är för stort. Känns surt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151484 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Latuda är aktiverande och uppiggande. Invega är neutralt. Abilify kan både vara uppiggande och tröttande. Det varierar mellan individer.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151488 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur mår ni på Abilify?
Något jag ej berättat för min läkare är att jag har haft bekymmer med ekonomin... Har bekymmer med köplust. Beställer saker ganska ofta på nätet o har svårt att få pengarna att räcka till...