Läkare larmar om brist på läkemedel (Aftonbladet)

Mer
Mer
4 år 10 månader sedan #1153953 av Geta
Det är skandal att medicinerna tar slut idag. Det hände inte förr med gamla apoteket.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153969 av Fantasio
Jag bytte för ett tag sen uthämtningsställe, det blev en annan kedja. En personal sa att jag nu hade det som innan var riktiga Apoteket. Lokalerna är större. En gång blev det något med Risperdal Consta och den var väl kylvara. Kan man ta en sån på bussen i kanske en halvtimma?
Mer
4 år 10 månader sedan #1153979 av Zoidar
Jag får gå till speciellt apotek i stan som har Peratsin. Annars får man be dem beställa in.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 10 månader sedan #1153986 av wasp

zoidar skrev: Jag får gå till speciellt apotek i stan som har Peratsin. Annars får man be dem beställa in.


Peratsin är väl licensbelagt numera? Hette Trilafon en gång i tiden!
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1154010 av Nissegossen

zoidar skrev: Jag får gå till speciellt apotek i stan som har Peratsin. Annars får man be dem beställa in.



Eftersom jag alltid går till samma Apotek, så har de utan anmodan mina mediciner på det Apoteket för övrigt Apoteket AB de vet ju att jag går dit. Därför har de de mediciner hemma på det Apoteket när jag går dit. Den enda medicin de måste ta hem till det Apoteket av, är min Trilafon ampuller jag behöver ju bara en gång på 20 veckor med mitt Trilafon och det har jag förståelse för.

Självklart har de medicinen jag behöver på det Apoteket de vill ju behålla mig som kund. De är ju Konkurens beroende och de förstår att de måste ha mina mediciner hemma när jag kommer dit. Annars röstar jag med fötterna och använder ett annat apotek

Nu har jag gett fullmakt till min ssk att han kan ta ut min medicin så det fungerar att han kan hämta min medicin

En granne här, innan hon flyttade härifrån skrev en fullmakt till mig så jag kunde hämta hennes medicin. Numera får jag inte tag på henne per telefon så hon är antagligen död nu

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.