Har Leponexen förstört mig?

Mer
4 år 10 månader sedan #1158715 av Richard
Jag provade Leponex (Clozapine) för ca en vecka sen. Jag trodde det var 25 mg, så jag tog 4 st. Men det var 100 mg, så det blev 400 mg. Jag fick en mindre psykos av dom, ungefär som när jag tagit Akineton kändes det som.

Nu i några dagar har jag kallsvettats o haft frossa, inte så att det känns så hemskt men ändå. Är det Leponexen som sabbat mina vita blodkroppar eller är det för att jag mixtrar med Lyrican?
Mer
4 år 10 månader sedan #1158716 av Miika
Svar från Miika i ämnet Har Leponexen förstört mig?
Du ska inte mixtra med mediciner du får bannor av mig
Mer
4 år 10 månader sedan #1158719 av Skellington
Frågan är vad mixtrar du inte med? Leponex (Clozapine) sabbar inte dina vita blodkroppar på en engångsdos. Vad ville du få för resultat? fick du det utskrivet? Det är långtidsverkande antpsykotika. Dessutom blir du mindre psykotisk av ett anti-psykotika.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158722 av björk
Jag fick min allra

första Clozapine tablett av
Zebbe (Sebastian)

Dit ska Du till verkar de som.
Om du vill inrikta dej där.

Eftersom den är tung är det inte bra att Du chansar.

Som jag ser det prata med någon som har förtroende som
härrör sånt här.

Det känns som om Du behöver
proklamera vem du

är och iallafall om intet ventilera..... Hur känner du dig det kan vara värt att lyssnas på. Vi män kan inte på exakten sätta ord på subtila ting som känslor men. Men seriöst
gör ett försök att visa vem Du är låt sedan någon slags neutral förmåga bedöma.
Blotta dit kynne då behöver du inte ha skam.

Men de är viktigt att du talar med någon kär eller så i Ängelholm tänker jag
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1158728 av Richard
Nej, jag har inte Leponex utskrivet utan fick några tabletter, jag tänkte att de kanske verkar bättre än min Haldol. Men de gav mig psykos i så stor dos...

Men jo, nu när jag tänker på det har jag ju mixtrat med varenda psykmedicin jag har de senaste dygnen, förutom min Venlafaxin.

Mixtrar jag med Venlafaxin blir jag bara irriterad, arg o deprimerad. Men jag har ju mixtrat med både min Haldol (avstått 3 mg) o Iktorivil (avstått 2 mg) o Lyrica (ändrat dostiderna), samt igår kväll tog jag en överdos av Melatonin, 27 mg. Jag hade för avsikt att ta 15 mg, men räknade fel... Sen har jag ju helt slutat med Theralen som jag ska ta varje dag, o Imovane vid behov har jag heller inte mixtrat med.

Oj, jag tänker efter... Man ska nog inte mixtra med allt på en gång...

Tack björk!

Jag minns att jag blev väldigt hungrig av Leponexen! Jag åt en påse ostbågar o en massa hamburgare!
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1159020 av Admin1
Om vita blodkropparna minskat borde du bli infektionskänslig. Inte bra att ta så hög dos direkt. Halveringstiden är 12 timmar i snitt, så klozapinet försvinner ganska snabbt.