Träning ger hjärnceller, men....

Mer
4 år 7 månader sedan #1175606 av Erasee
Då kan det hända att man får för mkt av dom då hinner inte medicinen komma in i dom nya cellerna för ens ? 1/2 sekunder? ....då blir man ibland lite psykotisk...
Hur ska man göra här? Moment22: jag måste ju träna av hälsoskäl, då kan detta hända ibland, min doktor säger : fortsätt med träningen,,men hur ska man göra om dessa minipsykopser inträffar :, är det nån här som varit med om detta??:tänk :tänk
Mer
4 år 7 månader sedan #1175608 av Geta
Det är nog en alldeles egen teori som du har.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 7 månader sedan #1175625 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Träning ger hjärnceller, men....
Jag har själv upplevt psykoser vid motion. Läkaren trodde inte på mej förrän jag förklara att överskott av dopaminer anses ge psykos och när man tränar får man överskott av lite av varje tex endorfiner.
Mer
4 år 7 månader sedan #1175688 av Admin1
Det är nog långt efter träningen, som nervceller nybildas. Vad är det för sorts träning du håller på med?
Mer
4 år 7 månader sedan #1175697 av Amandara
Träning ger tillväxt av hippocampus, center för koncentration och minne tror jag. Hippocampus krymper i snitt 1% per år när vi blir äldre. Vid fysisk aktivitet har man sett att hippocampus istället växer....Vi föryngras av fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet är lika potent som antidepressiva till måttlig till medelsvår depression. Tror jag fått det rätt....från Anders Hansens sommarprat.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1175711 av Geta
www.alleydog.com/glossary/definition.php?term=Pruning+Process

Kan vi verkligen få för många hjärnceller?
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Geta.