Dom man återfaller på brukar inte kunna sedan längre?

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175612 av Lelle
Dom man återfaller på brukar inte kunna sedan längre?

Vad tror ni om det?

Jag fick återfall på Zyprexa i maj-juni 2018 och Zyprexa projektet brakade samman.

När jag var inlagd under sensommaren 2018 bad jag om Zyprexa flera gånger men överläkaren vägrade sätta in mig på Zyprexa! Hon menade att det var den jag återföll på och därför kan den inte längre. Och det bör i allafall inte vara Zyprexa...enligt hon.

Jag tror det kan finnas en poäng i det? iallafall har idag Zyprexa sämre effekt än vad den hade innan återfallet på den. innan återfallet kunde jag hoppa över måltider och den gav ändå bra effekt men senare efteråt försvinner hela Zyprexas effekt om jag bara hoppar över 1 mål!

Dessutom har jag upplevt sämre effekt med Zyprexa, därför lade vi till Seroquel. Det behövs något som är något annat! Seroquel är lik Klozapin.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175686 av Admin1
Återfall kan inträffa för alla antipsykotika, men inte lika ofta som om man var utan antipsykotika. Vissa förlorar effekten av antipsykotika och då kommer psykoserna oftare varje år och blir långvarigare. Om man får kurser, som sjukdomshantering, familjeutbildning, ev familjeintervention och Ett självständigt liv kommer psykoserna inte lika ofta och man får mindre symptom. Minst en halvering blir det.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175747 av Lelle
Vanliga Seroquel är den bästa jag provat hittills. Om jag svarar bra på Seroquel så är det nog ganska sannolikt att även Klozapin fungerar bra för mig.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175748 av RainNo2
Om seroquel funkade testa då den igen om du är säker. Men om seroquel inte funkar borde du testa klozapin!

En väninna hade som dig och jag tjatade att testa klozapin och hon mådde mycket bättre. Men det tog en hel del kamp för att hitta rätt vilket det kan va för vissa en riktig kamp.

Ge inte upp med att hitta rätt medicin som min väninna och även jag har gjort så som många andra för det är så värt när man väl hittat rätt.

Stay strong. Fight!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175761 av Lelle
Tack RainNo2. Jag kämpar på!

Seroquel och Klozapin ska vara lika. På så sätt kan jag räkna ut att Klozapin också kan vara ett rimligt alternativ - eftersom Seroquel fungerar så bra.

RainNo2 skrev: Om seroquel funkade testa då den igen om du är säker.


Jag har Seroquel nu, jag tar den samtidigt med Zyprexa. Har 2 st neuroleptika.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175769 av RainNo2
Du är väl försiktig med seroquelen?