Abilify diarré from hell

Mer
4 år 7 månader sedan #1176296 av Yrroz
Hej. Inte varit här inne på hundra år. Men nu när jag ska byta till Abilify från Seroquel har jag dammsugit forumet på erfarenheter av denna medicin.
Jag tog första tabletten idag. En aning illamående men inte så farligt. Lite seg. Lite mer ångest. Det hade jag räknat med. Men nu ikväll har jag haft vattniga diarréer, värre än när jag var i Marocko. Någon som känner igen? Hoppas morgondagen blir bättre, såhär kan man inte ha det.
För övrigt så ser jag fram emot att gå och lägga mig och få reda på om jag tursamt kan sova på denna medicin. Vet att många har problem med det. Annars får jag söka sov- hjälp hos doktorn. Tar redan Nozinan till natten.
Ni som behövt medicin för att sova på Abilify, vad har ni fått?
Mer
4 år 7 månader sedan #1176298 av björk
Svar från björk i ämnet Abilify diarré from hell
Jag tror a du har snuskat upp dej!
Mer
4 år 7 månader sedan #1176299 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify diarré from hell
Jag har inte behövt några sömnisar, men fick Propavan och Zopiklon sist jag var uppvarvad och inte kunde sova. Standard, skulle jag tro.

Hoppas du får sova gott, trots orolig mage!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 7 månader sedan #1176325 av Nissegossen
Ifråga om sova har jag Quetiapine första gången på startdosen 50mg gick det snabbt dröjde inte länge fick stängt ned datorn sedan sängen direkt. har skrivit utförligare tidigare ligger redan på viska. Jag tar numera 100mg Quetiapine till natten 20 mg theralen 1 st lergigan letar inte reda på styrkan tar 1 som sagt, men även Akineton pga att Quetiapine kan jag få biverkningar på. Då de kickar in samtidigt Quetiapine och Akineton gör det att jag sover.

Nozinan en skitmedicin hangover fram till läggdags och ny tablett kommer inte längre in i min mun

Ang Abilfy har testat 2 ggr tyvärr för dålig verkan höll på att hamna huvudstupa rätt in i en psykos bägge gångerna, ang magen har inte haft problemet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1176361 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify diarré from hell
Diarre kan förekomma vid Abilify, men det är nog inte så vanligt. Illamående kan förekomma i början. Värst är nog rastlöshet och ångest, som drabbar 25 %. Om Abilify stör sömnen kan man ta det på morgonen. Tog du maxdos Abilify direkt? Vilken dos har du?
Mer
4 år 7 månader sedan #1176380 av krokus
Svar från krokus i ämnet Abilify diarré from hell
Jag tar Abilify sedan länge, och har motsatt problem med magen. Varje morgon tar jag Inolaxol, som hjälper.

När jag har svårt att sova, har jag antingen fått Stilnoct eller Quetiapin till natten. Mina nuvarande sömnproblem är främst att jag har svårt att somna om när jag vaknar runt 04-tiden.