Abilify diarré from hell

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176403 av Nissegossen
Hård mage stavas brist på fibrer ät havregrynsgröt på morgonen istället för fil och müsli det är mer fibrer ät tillsammans med mjölk och valfri sylt. Det stabiliserar blodsockret och mättar länge, gör den i mikron blev positivt överraskad av hur bra det smakade
www.recepten.se/recept/havregrynsgroet.html

Samt det gamla, ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen

krokus

Kommer inte ihåg vilken tråd, men jag sökte på ponnyexpressen och hamnade här med denna video

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176499 av Yrroz
Svar från Yrroz i ämnet Abilify diarré from hell
Jag började med 10 mg direkt. Magen verkar bra nu. Tog Dimor igårkväll och inte haft några toabesök idag. Men illamående är jag halva dagen. Läst att det brukar vara övergående. Rastlös är jag med men det har jag varit sedan ett par månader tillbaka då jag började må sämre. Det låter mycket att 25 procent får rastlöshet men man kan ju hoppas att man är en av alla de 75 procent som slipper :)

Jag tar Abilify på morgonen. Annars skulle jag nog inte kunna sova. Jag är livrädd för att jag ska vara en av dem som lider av rastlöshet och ångest hela tiden. Alltså verkligen skräckslagen. Man suger åt sig alla negativa saker som skrivs om den medicinen, dammsuger internet på sökandet efter positiva erfarenheter. Jag vill så hemskt gärna att detta ska fungera för mig. Är det inte många här som är nöjda med medicinen?

Tack för dina råd Nissegossen. Ska fundera på om jag skulle byta ut frukostmackan mot gröt. Äpplen är jag tyvärr allergisk mot :)
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176534 av Nissegossen

Yrroz skrev: Jag började med 10 mg direkt. Magen verkar bra nu. Tog Dimor igårkväll och inte haft några toabesök idag. Men illamående är jag halva dagen. Läst att det brukar vara övergående. Rastlös är jag med men det har jag varit sedan ett par månader tillbaka då jag började må sämre. Det låter mycket att 25 procent får rastlöshet men man kan ju hoppas att man är en av alla de 75 procent som slipper :)

Det var inte igår, välkommen tillbaka till viska.se

Yrroz skrev: Tack för dina råd Nissegossen. Ska fundera på om jag skulle byta ut frukostmackan mot gröt. Äpplen är jag tyvärr allergisk mot :)

Du har diarré Gröten var till krokus som har förstoppning, visst får du äta gröt, men som sagt det var till krokus. Själv har jag inte riktigt vaknat därav att du fick en hälsning här i ett inlägg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176582 av krokus
Svar från krokus i ämnet Abilify diarré from hell
Tack Nisse! Gröt funkar inte för mig. Förstoppning är helt klart en biverkan av Abilify, hade inga problem med magen innan jag började med Abilify.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176595 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify diarré from hell
Seroquel som du använde tidigare har viss effekt mot ångest. Abilify har nog lite starkare effekt mot psykossymptom än Seroquel, som är lite svag i den effekten.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176599 av Nissegossen

krokus skrev: Tack Nisse! Gröt funkar inte för mig. Förstoppning är helt klart en biverkan av Abilify, hade inga problem med magen innan jag började med Abilify.


Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum