Snälla kan du skriva något bra om Abilify?

Mer
4 år 7 månader sedan #1176511 av Yrroz
Jag läser och läser. Rätt som det är skriver någon något bra om medicinen och så i nästa inlägg skulle man inte ens ge det till en labbråtta. Jag har bestämt mig för att ge medicinen en chans men jag har ångest ...för att få ångest och rastlöshet. Tanken på att bli trött på medicinen, samtidigt som man är rastlös ger mig kalla kårar. För det är precis som jag har haft det de senaste månaderna. Det är vidrigt. Jag behöver nog lite pepp. Så ..snälla. Om du har något bra att säga om medicinen så gör det. Jag är desperat.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176514 av Inwatto
Jag stod på Litium i 17 år men när jag fick Abilify, så blev jag nöjd med medicineringen. Den är visserligen inte bra för en med diabetes typ 1 (som jag har) för jag får förhöjda blodsockervärden, men jag har ingen rastlöshet och ingen ångest alls på 5 mg. Har tagit den i 14 år nu. Doktorn ville för några år sedan att jag skulle prova att sätta ut medicinen i några dagar och sedan ta den normalt igen. Det provade jag och märkte att jag blev rätt instabil i humöret. Den funkar som humörstabiliserare och tar bort ev. paranoia bra. Hör man röster behöver man starkare saker.

Tycker jag är normal nu - med medicin.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 7 månader sedan #1176517 av Melody
Den tar ju bort psykossymptomen, vilket är positivt. Biverkningarna går säkert bort med lägre dos...
Mer
4 år 7 månader sedan #1176537 av notwoodstock
Om jag förstår rätt, så är det inte säkert att medicinen fungerar för dig. Då får man en annan medicin.

Jag själv har provat Abilify, och den får mig att bli piggare, men inte mer.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176539 av Geta
Vår gamla medlem Isa-Alise gillade Abilify. Hon fick den, när den var relativt ny.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176583 av krokus
Med Abilify är jag nästan "normal". Det är flera som inte kan förstå att jag har haft psykoser. Däremot blir jag lätt utmattad, trots mediciner (Abilify och Sertralin).