Att läsa om biverkningar på nätet

Mer
4 år 8 månader sedan #1177299 av Yrroz
Jag har googlat. Herregud vad jag har googlat. Läst på svenska, engelska, norska och danska sidor.
Både artiklar och människors erfarenheter. Tanken slog mig idag. Det kanske mest är personer med dåliga erfarenheter som skriver och berättar om sina gräsliga erfarenheter. Folk som äter sin medicin och mår bra kanske inte har så stort behov av att basunera ut det på Internet.
Bara en tanke jag fick när jag sökte efter positiva erfarenheter av Abilify. Min nya hobby. 5 dagar på Abilify avklarade.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177302 av Skellington
Har du fått positiva erfarenheter så bara posta dem! :)

Många på viska.se har nog levt länge med medsen och kanske är besvikna?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177303 av Geta
Här på Viska skriver medlemmarna både om positiva och negativa erfarenheter om samma medicin. Till exempel är jag jättenöjd med Risperdal. Ofta skriver någon annan om hur hemsk Risperdal är.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177304 av Skellington
Ja exakt Geta, för mig fungerar Quetiapine och Melatonin bra. Jag får sova vilket läker mycket.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177305 av Geta
Till exempel mådde jag jättedåligt av Haldol, men här på Viska har det varit flera medlemmar som lovprisat Haldol.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177333 av Zoidar
Ingen större mening att läsa om biverkningar. Alla svarsr olika på mediciner. Och dessutom så har nästan alla mediciner svåra biverkningar när man läser på Fass. T.o.m. vanliga huvudvärkstabletter.

Anchored in Christ ✟