Att läsa om biverkningar på nätet

Mer
4 år 8 månader sedan #1177353 av notwoodstock
Jag hade precis en sådan period när jag provade Abilify första gången. Fast enbart att jag satt och läste precis allt om biverkningar och när den börjar ge effekt och mer, upprepade gånger.

Jag är tacksam för hur bra det var att det fanns så mycket skrivet här. Men rörigt i överkant, blev det.

Jag hade kvar min gamla psykofarmaka samtidigt, och Abilify visade sig inte vara undermedicinen för mig. Så vi avbröt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177361 av Nissegossen
I den dos jag har, där är heller inga/små biverkningar i det är jag rätt medicinerad, jag har haft biverkningar och sagt det skall jag inte ha och ett blodtest ang halten medicin i blodserum gjorde att det uppdagades att jag hade rätt fick minskad dosering och på dosen jag har nu inga biverkningar.

Jag tror att många här som har biverkningar är för högt medicinerade. samråd med behandlande läkare och få en objektiv bedömning genom ett blodprov och där mäta halten av medicin i blodserum.

Rent generellt bör de som har biverkningar av antipsykotika göra ett test och i samråd med läkare ställa in medicineringen så den är fininställd flera här kan bli hjälpta av en lägre dos utan biverkningar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1177381 av Admin1
Bäst är att läsa i FASS för där står hur vanliga biverkningarna är:
www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId...3&scrollPosition=408
Men biverkningar beror på dosen och kommer oftast direkt medan effekten kommer senare. Ablify har ganska hög risk för biverkningar pga 25 % rastlöshet. Annars är nog risken 10 %.
Enligt Psykosregistret får 1 % allvarliga biverkningar.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177398 av MsTibbs
Serieruta; doktorn, jag har inte fått en enda av alla angivna biverkningar i läkemedelsbroschyren! Bör jag bli orolig?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177399 av Geta
Känn efter lite till!
Mer
4 år 8 månader sedan #1177469 av Yrroz
Det är nog minst på Viska som jag läst om de svåraste biverkningarna, engelskspråkiga sidor är rena döden. Jag har börjat bli rejält uppgiven på rastlösheten. Funderar på att sänka Abilify från 10 till 5mg. Det kanske kan hjälpa?