Abilify

Mer
4 år 7 månader sedan #1178595 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Abilify
När jag var ung kunde jag somna lite hur som helst, rätt lik serie figuren Knasen. Försvann när jag blev äldre. Fick Abilify och sen blev det så igen men mycket värre. Rätt likt narkolepsi, men jag fick känningar lite innan så att jag kunde lägga mig och sova. Tog några månader efter att jag slutat med dem innan det gick över. Har inte läst att det är en biverkan och med tanke på att jag har haft liknande tillstånd i unga år utan mediciner, nämnde jag inget till vårdgivare.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178598 av Richard
Svar från Richard i ämnet Abilify
Abilify förstörde mig helt... :(
Tog 3 månader efter att ha slutat med den, att reparera mig, o då hann jag förlora min flickvän.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178618 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Abilify
Ibland börjar man juh faktiskt undra hur de Kliniska testerna idag går till eller om det änns sker.
När en del läkemedel knappt kan jämföras med placebo.
Går mäktiga plånboken hos stora företag före och kraftigt minskar ner på kostsamma försök?
Pratar nu inte bara om Abilify utan hela industrin.
Tycker nog kapitalismen gått banans och själv kan trycka upp deras otestade mediciner nånstans.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178701 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify

DeEssGe skrev: Låter ju bra har fått Abilify tre veckor nu, men jag har svårt med talet och har skakningar

Känner du stelhet också och inte bara darrningar. Det är 1-10 % som får darrningar av Abilify. Men darrningar kan minska om dosen minskas. På vilket sätt har du problem med talet. Talstörningar kan förekomma vid schizofreni utan antipsykotika.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178712 av DeEssGe
Svar från DeEssGe i ämnet Abilify
Har precis vaknat somnade typ 4. Pratet ja, får munnen full av saliv och konstiga ljud kommer. Kan inte tänkte när jag bara måste allt. Tror jag får ta och boka tid
Mer
4 år 7 månader sedan #1178731 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify
Hej och välkommen till viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum