Sedan jag bara tar Seroquel.

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180110 av Lelle
Jag tycker inte mat är lika intressant. Det intresserar inte mig. Jag bryr mig inte om mat så mycket kan sägas. Det enda som kan vara lite roligt är yoghurt. Men jag väntar längre mellan mina 2 måltider och jag tycker typ bara yoghurt är det enda bra. Jag tror dock inte att jag utvecklar anorexia för jag vet vikten av att man måste äta.

Jag har fått minskat sömnbehov också. Dessutom är jag mera hemma i mig själv, jag är den personen jag brukade förut vara. Jag är mig själv. Förut någonstans var jag någonstans inte vaken, någonstans i mig var jag inte väckt. Det sov. Det är självklart att antipsykotika kan ändra ens personlighet och sättet att vara och tänka. Dopamin styr personligheten och dessa mediciner påverkar ju dopamin! Googla på det, det finns artiklar om det hur dopamin styr personligheten!

Och Seroquel biter exakt på min problematik. Under tiden med Zyprexa kunde jag ha röster som hördes lite, de var inte påtagliga men de fanns där. Med Seroquel finns inga röster, det är fritt, det är tyst och hörs aldrig. Om det finns röster så är de för svaga för att märkas isåfall.

Och jag tror att om man har röster då går man oftast på fel medicin! De brukar försvinna vid rätt medicinering.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180117 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sedan jag bara tar Seroquel.
Idag finns många sorters yoghurt.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180177 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Sedan jag bara tar Seroquel.
ja yoghurt är kul, vanilj och jordgubb är goda smaker!
Mer
4 år 7 månader sedan #1180218 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sedan jag bara tar Seroquel.
Under sjuka perioder / skov har jag levt på yoghurt eller filmjölk. Inget jag rekommenderar. Vikten rasar och allt blir bara värre, för mig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180289 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sedan jag bara tar Seroquel.
Se till bara att få i dig alla näringsämnen så du inte får bristsjukdomar.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1180351 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sedan jag bara tar Seroquel.
Seroquel och Zyprexa är en vidareutveckling av Clozapine. Alla tre är tiobensodiazepiner dvs kemiskt lika bensodiazepiner-