Trött av abilify

Mer
4 år 7 månader sedan #1183144 av Bjorn
Trött av abilify skapades av Bjorn
Någon fler som blir trött av abilify. Känner mig trött och motivationslös

Finns det någon antipsykotisk medecine som man inte blir trött på
Mer
4 år 7 månader sedan #1183145 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Trött av abilify
Jag har upplevt motsatsen. Kanske är olika effekt på olika individer?

/Dave
Mer
4 år 7 månader sedan #1183190 av Julle
Svar från Julle i ämnet Trött av abilify
Jag blir trött tror jag, vet inte säkert för dem håller på o trixar med alla mina mediciner just nu.
Men jag har lost och hört att alla reagerar olika, många blir pigga men även många som blir trötta.

//Älska och älskas
Mer
4 år 7 månader sedan #1183193 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött av abilify
Det kan bero på dosen. Abilify ska väl vara den minst tröttande av antipsykotikan. Den ska till och med vara uppiggande.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183194 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trött av abilify
Jag tror du har rätt, Bjorn. Själv sover jag 8 timmar per natt utan Abilify, 10 timmar om jag tar 5 mg och 12 timmar om jag tar 10 mg. Men, tänk på att andra mediciner kan stänga känslorna så mycket att du inte känner tröttheten. Abilify lämnar de flesta känslorna fria och därför kan du känna tröttheten. En bra medicin, tycker jag. Passar mig.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183223 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött av abilify

Bjorn skrev: Någon fler som blir trött av abilify. Känner mig trött och motivationslös

Finns det någon antipsykotisk medecine som man inte blir trött på


Fråga tar du den på ,morgon eller kvällen? Givet tar du den på morgonen och blir trött, ta den då istället på kvällen då sover du gott utan mediciner för sömnen än Abilify.

Det var ett stilla råd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.