Vi med Zypadhera

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1199356 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Bra det, Geta och Admin1. Fortsätter min oro slutar jag med sprutan. Så här kan jag inte ha det, det är inget liv. Alltså, Haldol var det länge sedan jag hade, kanske sju år sedan. Det är jobbigt med biverkningar. All neuroleptika och lugnande har väl biverkningar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200766 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Jag fick idag ett recept på Olanzapine, det gäller till den sjätte december. Tio milligram om dagen vid behov. Jag kände sådant obehag när jag var på stan. Min näsa rann och jag "bonnsnöt" mig. Kände mig övervakad. Men det blev bättre när jag fick dricka kaffe och prata på mötesplatsen. Jag har lärt mig en hel del om Sjukdomen genom att vara på Viska. Jag bad ju i torsdags om Olanzapine och fick det alltså på recept idag. Upplever Zypadhera som otillräcklig.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200916 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zypadhera
Vilken dos av Clozapine har du? Clozapine är viktigast att ta för den har starkast effekt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200955 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Jag har 200 milligram, Admin1. Jag upplever redan sämre effekt när jag gick ned från 500 mg om dagen. Det är därför jag fick Olanzapin utskrivet igår.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201214 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zypadhera
200 mg Clozapine är lägsta effektiva dosen. Det som är viktigt med Clozapine är att inte avbryta medicinen tvärt för då kan man snabbt få en psykos.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201737 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Jag tog mitt Clozapine inatt och en tablett Olanzapine. På torsdag är det dags för ny injektion Zypadhera. Jag undrar om Zypadhera ger mig rastlöshet.