Göra sin egen ketamin-nässpray?

Mer
4 år 6 månader sedan #1191161 av Richard
Min väninna frågade mig igår efter föredraget om bl.a. ketaminbehandling: -När ska du prova ketamin?

Hon vet att jag testat det mesta o även har jag redan testat ketamin. Nu tog jag ju större dos än vad som används vid antidepressiv behandling. Jag fick hallucinationer o ett trevligt rus! Men när jag först hörde om ketamin-nässpray, så trodde jag att det skrevs ut som typ Nezeril mot nästäppa. Men vet nu att en behandling sker på sjukhus under uppsikt. Men teoretiskt sett skulle man kunna blanda till egen ketamin-nässpray o använda hemma?

Man kan ju räkna lite på doser:
www.fass.se/LIF/product?nplId=19730302000023&userType=0

Här skriver en psykolog om hur han självmedicinerade med ketamin:
kit.se/2015/12/03/24111/jag-behandlade-m...ketamin-det-funkade/

Men det avråds av forskare... Det kan leda till missbruk!
Tyvärr är det olagligt också, då ketamin är narkotikaklassat.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191162 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Göra sin egen ketamin-nässpray?
uppenbarligen en drog som gillas av helgknarkarna.

från flashback:

... börjar tänka att hela universum är en simulator och att vi alla bara är påhittade, hela universum sitter fast i ett litet chip som är lagrat i en annan värld. Troligtvis där simulatorn kommer ifrån. Jag börjar bli extremt jävla rädd och erkänner för mg själv att nu har jag fan sabbat livet för mig. Nu är jag fast här och jag har kommit på att allting bara är en stor simulation. Jag blir uppgiven totalt och vill nu inte längre leva. Kommer på att jag redan har dött igen och att jag nu är fast, fast i en stor jävla psykos som började när jag föddes.
Det obehagliga som jag precis pratade om varade i ungefär 3 timmar men det kändes som ett dygn. Oerhört jobbigt. Nu idag så har jag fortfarande jävligt skeva tankar om livet och universum.
Jag kommer aldrig att prova ketamin igen.

Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191386 av Admin1
Du har tidigare haft problem med missbruk, så bäst att undvika ketamin. Ketamin kan också framkalla schizofreniliknande symptom. I USA finns redan ketamin nässpray, som heter Spravato.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191518 av Richard
Ja just det! Spravato tog han upp på föreläsningen.

Men ja, jag vill inte ta något narkotikaklassat på egen hand, dels är det olagligt, o så kanske inte läkarna vill skriva ut t.ex. mer Iktorivil o Lyrica, om de märker att man håller på att lattjar själv. O självklart vill jag inte hamna i ett missbruk igen. Men det är ändå en intressant tanke!
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203512 av Richard
Jag har hittat var jag kan köpa Esketamin, ska bara spara ihop några hundralappar till det...
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203530 av Fantasio
Det är din hobby att prova på olika saker, men var försiktig. Det låter farligt med egen nässpray.