Vad ska man göra åt sina skakningar?

Mer
4 år 5 månader sedan #1195335 av memphis
Ja, det är beta blockerare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1195336 av MsTibbs
Jag skakade redan innan jag fick mediciner enligt asperger Adhd-utredningen. Litium har dock hjälpt på, men mest är det ångestrelsyerat. Ibland kan jag ha svårt att gå för skakiga och svaga ben. Mest dock tremor i händerna.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1195350 av memphis
Du och jag har liknande sjukdomsbild och medicinering, MsTibbs. Så kanske är det lithium som är boven, som det var för Vittrad. Men jag har nyss blivit så här skakig, det är en nyhet för mig.

Pinsammaste hittills var när jag inte kunde slå in koden när jag handlade på Ica för jag skakade så mycket. Till slut tog jag ett djupt andetag och provade sista gången. Då gick det bra. Men det är pinsamt för skakande händer är så förknippat med att vara ett "fyllo". Särskilt när man inte är så gammal tycker folk det är konstigt.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1195360 av Geta
Jag har mest problem med synen, när jag ska slå in koden.
Mer
4 år 5 månader sedan #1195362 av Melody
Min läkare sade att Akineton skrivs ut mot skakningar. Har inte testat det själv dock...
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1195363 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vad ska man göra åt sina skakningar?
när jag arbetade inom biltillverkningsindustrin så fick jag snart insomningar i händerna, de frös till på mornarna som om de inte gick att röra. sen nämnde jag det på något fack-möte och fick tipset om "b-vitamin" eller öl-jäst och efter nån dag så var symptomen helt borta.

kommer inte ihåg att jag skakade dock men det var närmare 20 år sedan också