Skriva ut ett antibiotikum

Mer
4 år 5 månader sedan #1200648 av Maxjohan1983

memphis skrev: Ja men har man njurbäckeninflammation är nog antibiotika ett måste ändå.

Det är så jävla töntigt det där med resistens för har en det jag har måste du ha antibitika. I Ryssland och Thailand kan jag köpa antibiotika direkt i butiker. I Svergie ska jag armbågas med doktorerna i veckor, kanske år!!!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 5 månader sedan #1200662 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
Apoteket Hjärtat säljer teststickor för urinvägsinfektion. 5 stickor kostar 40 kr.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200674 av Maxjohan1983
Bra, det ska jag pröva i morgon! På gammal urin som mitt första prov för två veckor sedan, denna gång fick jag ju dricka vatten på vårdcentralen och sedan tar urinprov. Det hittade ingenting men jag har ju ont i pungen sa jag och att det nu var prostata och det gått till pungen och dessutom ingen utlösningen under två veckor. Jag sa att jag ville pissa bort gifterna med Selexid: Men doktorn ville inte tro det! :/

Hittade detta nyss:
www.1177.se/Vasterbotten/sjukdomar--besv...estikelinflammation/

"Prov för att utesluta andra sjukdomar
Du får oftast lämna prov som ger svar på om du har gonorré, klamydia eller urinvägsinfektion. Det är sjukdomar som kan leda till testikelinflammation."

Helt otroligt inte fick utskrivet något antibiotika! Det står ju tydligt "uringvägsinfektion".

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200684 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
Jag förstår att du är upprörd! Det är skitstörande när vården inte lyssnar. Det har alltså blivit värre trots antibiotika i 14 dagar? :tänk
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200703 av Maxjohan1983
Det verkar ha gått från blåskatarr till njurbäckeninflammation och sedan... bitestikelinflammation... som jag skrivit så vet jag vad jag talar om för jag var mycket sjukare för två år sedan. Då låg jag i sängen i tre dygn med feber och pissade mer blod. Men de vill inte skriva ut den som botade mig efter fem dagar. Jag har stått på denna Cipro i fjorton dagar, har fortfarande trängningar, får inte utlösningen, och nu har fått bitestikelinflammation.... jag ber till högre makter att doktorn ringer snart och säger att jag ska få recept antibiotika! Annars blir det privatvård nere på stan i morgon... med detta är ett jädra krigande men doktorer... funderar på att köpa illegalt via nätet men jag ska pröva först med privatvård!

Tilllåt skratta ! Men doktorn ringde för fem minuter sedan och hon hade snackat med urologer och folk. Näää "Avakta" är ordet. Jag sa att jag trodde det var bitestikelinflammation men hon sa att det var Super-duper ovanligt! Hon hade inte stött på det under sina tre år i tjänst!

Näääää nu skiter jag i dessa idioter jag får köpa via en Dark Web på nätet!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200748 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
MaxJohan,
Det finns ju appar med läkarvård. Kry heter en. Vet inte vad de andra heter. Men en sån kanske du kan prova?
----
Äh, jag skrev fel. Menade vårdtjänster via telefon, vet inte om det är appar.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by krokus.