Gabapentin och depression

Mer
4 år 5 månader sedan #1200752 av krokus
I en vecka har jag tagit Gabapentin, känner mig ibland förvirrad, nedstämd och minnet sviker. Däremot har jag mindre ont i benet.

Men nu under eftermiddagen läste jag att Gabapentin kan ge självmordstankar och självmordsförsök. Läkaren sa inget om detta, hon såg ändå min medicinlista. Alla vet väl vad Sertralin används för? Depression och ångest.

Bör jag be om nåt annat mot nervsmärta? Lyrica kommer inte på tal! Jag har ändå varit inlagd några gånger pga just självmordplaner.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 5 månader sedan #1200761 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Gabapentin och depression
Hoppas det finns en annan lösning på smärtan? Men när man börjar känna tankar som inte ska finnas hos någorlunda utbildade människor, så börjar man inse var det brister i den allmänna sociala vården. Stöd och omsorg behövs när dessa suicide-tankar florerar som värst, då borde det finnas ett center man kan vända sig till!

Viska är ju som sagt ett öppen community för oss, dit vi kan vända oss när som helst på dygnet, ofta är det alltid ngn närvarande? Jag kan för lite om nervsmärta, krokus!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 5 månader sedan #1200767 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Gabapentin och depression
Det är väl insättnings besvär. Att vara lite hög. Det går över när du fått tolerans.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1200918 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gabapentin och depression
Hittade inte självmordstankar för gabapentin utan detta:

Psykiska störningar
Vanliga: Fientlighet, förvirring och känslomässig labilitet, depression, oro, nervositet, onormala tankar
Mindre vanliga: Agitation
Ingen känd frekvens: Hallucinationer

Ring och fråga läkaren. Skriv ner biverkningarna du haft och när de kom. Biverkningar brukar komma direkt, medan effekten senare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200933 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gabapentin och depression
Jocke,
I dagsläget har jag inte självmordstankar, och vill inte ha heller.

Zoegas,
Mm, kan nog stämma!

Admin1,
Jag läste om självmordstankar vid behandling av Gabapentin i SvD från i år. Minns inte exakt datum. Jag har skitjobbig huvudvärk! Men smärtan i benet har minskat, nu kan jag gå normalt iaf.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202005 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gabapentin och depression
Har någon här prövat att kombinera Gabapentin med Tramadol?

Jag ska ringa 1177 och höra om de går att kombinera.

Läkaren på VC skrev ut Tramadol också, men jag har inte hämtat ut det. Jag minns inte vad läkaren sa mer än att jag skulle vara försiktig med Tramadol.