Apoteket försöker lura mig på påsar, benzo o aripiprazol!

Mer
4 år 5 månader sedan #1201421 av Richard
Jag skulle hämta ut all medicin jag hade på recepten, det är rätt mycket o farmaceuten frågade om jag ville ha en liten påse för 1 kr, eller en stor påse för 2 kr. Jag frågade då vad dom gulaktiga påsarna man kan ta o lämna in gammal medicin med, kostade... -Öööh, ingenting... Ja, då tog jag en sån påse gratis istället! Jag glömde påpeka det i undersökningen som jag fick via mail senare, eftersom jag är medlem i Kronans Apotek. Lurendrejeri med påsarna ska givetvis påpekas i nästa undersökning jag får!

Sen försöker de lura mig på bensodiazepiner också! Jag har förskrivet; 100 st Iktorivil, 2 mg i en glasburk. Då kommer hon med 90 st Rivotril, 2 mg i blisterförpackning. Samma sak, men 10 tabletter mindre! Jag har ju frikort, så frågar hon om jag vill betala extra för att få 100 st i en glasburk. -Ja, sa jag irriterat, men visste att det inte kostar nått extra, o givetvis blev det ett; -Hoppsan, det kostar visst inget extra. Men gången innan blev jag lurad o fick bara 90 st, så stod det i receptlistan att jag hade 10 st kvar, så sa hon att hon makulerar dom! Dom för väl för fan öppna en förpackning o ge mig 10 st, o sen slänga resten! I.o.f. är det skitsamma, jag tar ändå mindre dos än vad jag har förskrivet o det är ju bra.

Sen för några år sen lurade de mig att betala extra för aripiprazol som jag fick då, alltså Abilify. Jag hade en utskriven lista med mig o pekade då jag tyckte att aripiprazol var knepigt att uttala. Men så trodde de att jag ville ha ett särskilt märke på aripiprazolen, o sa att de inte hade det. Jag struntar i vilket märke jag får, bara det var 10 mg. Så sa dom på apoteket att det bara fanns på sjukhusapoteket. Promenerade upp till sjukhuset, o fick betala lite mer än 100 kr trots att jag hade frikort!

Men den gången klagade jag rejält! Jag tog med min pappa, som är apotekare sen 1973, o har bl.a haft chefstjänster i o runt om Ängelholm på apoteken. Vi gick tillbaka till sjukhusapoteket o klagade, o de erkände sitt misstag. Vet ni vad de gör då? Jo, nu minns jag inte vilka fabrikat de handlade om, men låt säg att jag hade fått 28 tabletter av Aripiprazol Krka 10 mg, som kostar 568 kr, som jag då har fått betala drygt 100 kr för i högkostnadssystemet. Jag har tagit typ 3-4 tabletter av dom. Vi kommer med asken o kvittot, de tar de resterande 24 tabletter o kasserar dom o ger mig en ny ask av låt säga fabrikatet Aripiprazol Stada 10 mg, 28 st. som kostar 470 kr. Ger mig den nya asken o jag får tillbaka mina drygt 100 kr som jag felaktigt betalade.

Jag sa jag kan ju ändå ta asken som jag redan fått, Krka, men nä, enligt reglerna ska den fullt verksamma medicinen för typ 500 kr kasseras o en ny ask ska lämnas ut, allt på skattepengar. Det är ju löjligt! Pappa skrev dock ett berömmande mail till chefen över sjukhusapoteket som han känner bra, o sa att de skötte sig bra enligt reglerna. Men jag tycker att man kan ändra lite på reglerna när det gäller kassering o sånt!

Ja, jag är ju berömd för min hantering av kasserad medicin som jag hobbyarbetade med... Så jag kan de där reglerna bra!
Mer
4 år 5 månader sedan #1201425 av memphis
Fantasio har också haft problem med apoteket. Man kanske inte ska ta det för givet att de gör rätt alla gånger. Jag kommer hålla ögonen öppna nästa gång. Jag brukar kolla online iofs vad jag ska betala, innan jag går till apoteket.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201448 av Clean
Jag har säkert blivit lurad av apoteket. Vet inte. Men däremot får jag inte alltid handla på bolaget sprit.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201452 av Geta
När jag är på systembolaget dyker de på mig direkt och vill hjälpa mig med vad jag vill ha.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201456 av memphis
Mig stirrar kassörskan/kassören på i kassan. Jag ser skum ut på nåt sätt. Kanske att jag undviker ögonkontakt. Men jag har alltid fått köpa hittills ändå.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201461 av Geta
Så fort jag går genom dörren på Systemet ropar hon i kassan hej.