Apoteket försöker lura mig på påsar, benzo o aripiprazol!

Mer
4 år 5 månader sedan #1201673 av Richard
Blev också lurad när jag hade Mirtazapin... :evil:

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201684 av Nissegossen
För några dagar sedan berättade jag om att det Apotek som är närmast (Apoteksbolaget) att hon bakom disken vill ha pengar kontant av mig, detta till trots att jag har konto på Apoteket och betalar samma summa till apoteket då jag har konto på Apoteket sedan tidigare då staten hade monopol, hon envisades en gång trots att hon mycket väl vet om att jag har konto vi stod och tjafsade till slut sade hon, så vi skall ta det på kontot, jäkla kvinna hon är väl rädd om jobbet, apoteket ger ingen vinst och företaget blöder hon vill ha kontaneter fullt klart och att vi stod där för jag var envis och jag ville ha det på kontot och jag vägrade betala. Så det är uppåt väggarna att de sålde ut tillstånd till andra apotek, det borde varit fortsatt monopol, idag fungerar inte det, ty apoteken är för många och hela branchen blöder pengarna från apoteken vad gäller medicin, också där borde titta på att köpa upp andra aktörer och återgå till monopol.

Vi har här ett scenario att Apotekskedjor slås ut och går i konkurs det gynnar inte Sverige helt enkelt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202019 av Admin1

zoegas skrev: Jag har varit med om att apotekaren ville packa på mig något som hette något liknande än den jag skulle ha. Jag skulle ha Peratsin som var på licens. Hon bara "Ah med det finns här utan licens, den här" Sånt borde man få sparken för. Tänk om jag var förvirrad eller gammal och börjat äta den hon erbjöd. Jag minns inte vad det men tänk om man dött?

Var det Persantin hon ville ge dig? Det är något helt annat.

Nissegossen,
Tillhörde apoteket du berättar om Apoteket AB eller var det en annan apotekskedja?
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202353 av Richard
Apoteket Hjärtat är i.a.f. det bästa alla gånger!
För där jobbar både min pappa o min syster!

Men min syster jobbar på Hjärtat uppe på ICA Maxi o det är för långt ifrån mig, så jag går till Kronans Apotek här i centrum (här finns 2 st Kronans). Men ska jag upp o köpa nått på ICA Maxi brukar jag titta in o hälsa på min syster om hon jobbar då. Pappa jobbar runt om i hela nordvästra Skåne.

Samt har Apoteket Hjärtat på ICA Maxi öppet alla dagar, 07-22 eller nått sånt.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202388 av Admin1
Jag går också helst till Apoteket Hjärtat. Nöjd med dem. Kronan är också bra.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202391 av memphis
jag brukar beställa mina mediciner online ganska ofta. Nu har jag t ex slut lithionit men fick ett sms att det finns hos ombudet. Jag har inte fått nån abstinens än. Oftast kommer medicinen i brevlådan, vet inte varför det inte gjorde det denna gång, det var därför jag blev utan.