Vi med Zyprexa!

Mer
4 år 4 månader sedan #1211362 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vi med Zyprexa!
Vill längre ha Zyprexa efter det att jag ökat 10 kg från det jag började med den för mindre än ett år sedan. Ska försöka få en läkartid för att resonera om detta.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211423 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zyprexa!
Zyprexa-patentet har gått ut, men nu används hellre Risperdal än Zyprexa, eftersom Risperdal har mindre viktuppgång. Så Zyprexa minskar av två orsaker. Vill man få ungefär samma effekt som Zyprexa finns Risperdal och licenspreparatet Solian. Solian har liten viktökning, men höjer prolaktin.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211528 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vi med Zyprexa!
hkboj,
Har du schizofreni? Zyprexa ses väl som en av de starkare vid behandling av schizofreni, medan Quetiapin en av de svagare.

Jag föredrar Quetiapin om jag måste välja mellan Zyprexa och Quetiapin. Men jag tar Quetiapin enbart för sömnen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211570 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vi med Zyprexa!
Jag fick för höjda prolsktinnivåer, så fick sluta med Risperdal efter fyra dagar... :(
Mer
4 år 4 månader sedan #1211638 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vi med Zyprexa!
Jag funderar på Abilify. Det ska ju vara viktneutralt. Jag vill kunna gå ner i vikt genom egen försorg och inte opereras eller annat läskigt. Jag kan kontrollera ätandet, det har jag bevisat flera ggr under livets gång. För 15-16 år sedan gick jag ner 47 kg bara genom envishet. Men nu har jag fått tillbaka dem, suck.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211721 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zyprexa!
Ja, Abilify kan vara ett alternativ, men Latuda är nog för svagt.