Vi med Zyprexa!

Mer
4 år 4 månader sedan #1202615 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zyprexa!
Jag fick rätt snart efter att jag blev LPT:ad Olanzapin. Både vanlig tablett och den som smälter. Tycker den gav god effekt.
Mer
4 år 4 månader sedan #1202641 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vi med Zyprexa!
Fått olanzapin på sistone, mot ångest. Tar den för att varva ner inför sömnen om det varit en hektisk dag. Visste inte att det var zyprexa. Zyprexa fick jag i början och sov 16 timmar per dygn vilket jag tycker var fel. Jag ville bli av med den eftersom den sänkte mig så mycket. Men jag vågade inget säga och läkaren utvärderade aldrig. Slutade några gånger men läkaren tvingade mig att fortsätta. Stod på den i mer än 5 år. Den sänkte m7g så mycket att jag inte orkade göra grejer för att få livsenergi och livsglädje. Hatar den läkaren. Och nu står jag på zyprexa igen....Men bara som behovsmedicin den här gången tack och lov, så jag bestämmer själv.
Mer
4 år 4 månader sedan #1202765 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zyprexa!
Velotab sönderfaller i munnen och används för att man skall vara säker att tabletten verkligen tas. Vanliga tabletter kan smusslas under tungan och senare spottas ut. Det har funnits uppgifter tidigare om att Velotab ger mindre viktuppgång, men jag tvivlar på det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1209212 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi med Zyprexa!
VELOTAB 20 mg. jag har originaltillverkaren!
Mer
4 år 3 månader sedan #1209218 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet Vi med Zyprexa!
Jag står på 10mg zyprexa, funkar helt kanon, stod på 20mg och 30mg innan, nu med 10mg, efter jag kom igång med arbete och en hel del konditionsträning (>20tusen steg om dagen) så har jag rasat i vikt.

Har även stesolid. Aldrig i livet att jag ens skulle röra i zyprexa ens med tång utan att få en stesolid till zyprexan, blir ju sjukt trist.

hkboj: Vad är meningen med velotab ens? Tror dom vanliga är bättre för munhygien..
Mer
4 år 3 månader sedan #1209220 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Vi med Zyprexa!
Hyperaktiv: vilken diagnos har du?