Om Theralen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205059 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om Theralen
Jag har tagit mer Theralen än jag ska. Är det som min Oxascand att jag inte kan hämta ut så ofta som jag vill? Benso får jag hämta ut var 50:e dag, tror jag. Jag kommer att dricka upp mina två Theralenflaskor rätt snart om jag fortsätter så här.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205090 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om Theralen

Fantasio skrev: Ja, tydligen krockar dem med varandra. Nästan samma ska var det någon här som skrev.

Denna finns det är alternativet till Theralen
www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20170308000034

En tablett går för 4 st Theralentabletter a 5mg

Fantasio skrev: Jag har tagit mer Theralen än jag ska. Är det som min Oxascand att jag inte kan hämta ut så ofta som jag vill? Benso får jag hämta ut var 50:e dag, tror jag. Jag kommer att dricka upp mina två Theralenflaskor rätt snart om jag fortsätter så här.

Theralen är lugnande och används till missbrukare och ges i högre doser under dagtid.
www.1177.se/behandling--hjalpmedel/behan...edel-a-o/t/theralen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205189 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Om Theralen
Tror Theralen kommer minska i användning och ersättas av quetiapin, som är bättre studerat. Theralen är ett gammalt preparat.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205213 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om Theralen
Nu förstår jag varför jag fick två flaskor. Jag har sen i lördags satt i mig snart en halv. När jag tar medicin vill jag ha rejält med effekt, därför tar jag fyra, fem rör.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205226 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om Theralen

Fantasio skrev: Nu förstår jag varför jag fick två flaskor. Jag har sen i lördags satt i mig snart en halv. När jag tar medicin vill jag ha rejält med effekt, därför tar jag fyra, fem rör.


Jag har en känsla av att du vill sova bort dagarna, det visar ditt intag på. Gör upp med dig själv i ditt inre detta liknar vid en kamp inom dig själv ta kampen och gör upp inom dig, du mår förskräckligt dåligt så skall du inte hade det, du är en fiende inom dig mot dig själv som samvetet säger dock gör ingen skada med dig själv eller någon annan. Jag tror att just nu har du svåra tankar gör upp med dig själv kom ur det du är i dig själv bli den förebild du kan vara

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205227 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om Theralen
Tack, Nissegossen. :)