Clozapine koncentration i blodet?

Mer
4 år 4 månader sedan #1205497 av herring
Hej! Är ny här. Har lite funderingar kring koncentrationen i blodet av Clozapine. Vid 300mg låg jag på 450 ng/ml, jag är nu uppe på 500mg Clozapine och har inte tagit ett nytt koncentrationprov än. Enligt min läkare är en koncentration på 1100 - 1800ng/ml en teurapeutisk dos. Sedan säger google 250 - 350ng/ml skulle vara okej för schizofreni. Har envisa symptom som inte försvinner efter att ha provat flertalet medciner, Har haft Clozapine i 13 veckor nu. Tolerar inte högre dos än 500mg då jag får påtagliga muskelryckningar.

Min läkare är envis med denna medicin, men jag är skeptisk. Ska lämna koncentrationsprov om 2 veckor.

Borde jag ligga på en teurapeutisk dos på 500mg?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205500 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se Går du under namnet kippers också, det här liknar Bohuslän, är du från Tjörn?

En manlig ssk jag hade, bytte jobb han om han har kvar jobbet är han distriktssköterska på öarna där han var ifrån han ville ha nära där han bodde, han var bra

Helt renons på kunskapen av den medicinen. Aldrig haft den inte ens sett någon som har den. Men jag vet att till att börja med får du ta många prover på vita blodkroppar i blodet då medicinen gör att immunförsvaret kan slås ut.

Dosering för mig är det en fråga uppe i de blå, ingen aning

Jag har väl inte skrämt bort dig, ingen fara jag bits inte såvida du inte vill det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205506 av Geta
Hej och välkommen!

Kallar du dig herring för att Admin1 är tokig i sill, strömming och böckling?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205507 av Nissegossen
Tja, det går ju att haspla torsk och prata kabel jo?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205508 av Drummer
Admin köper alltid Bökling när sillen är slut. Admin har en låg kosthållning
Mer
4 år 4 månader sedan #1205510 av Fantasio

herring skrev: Borde jag ligga på en teurapeutisk dos på 500mg?

Jag stod på 500 mg i säkert över tio år. Så länge de vita blodkropparna inte slås ut tror jag inte det är någon fara.