Mår inte Okey på tienobensodiazepiner. Fentiaziner får jag mycket bättre mående

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205855 av Lelle
på dessa tienobensodiazepiner har jag inte rätt sinnesställning. Mår inte okey på tienobensodiazepiner , olanzapin,quetiapin,klozapin.

jag ska se om jag kan använda Fentiaziner i större mer utsträckning, det är på denna Nozinan (eller annat namn Levomepromazin), som jag mår kanonbra på!! mår riktigt bra på Nozinan! Aldrig känt mig i så god sinnesställning som på den.

hibernal skulle jag dock aldrig använda. men Nozinan är kanske för svag att stå ensam på? Trilafon är dock också en Fentiazin, men då krävs licens. Jag tror inte min läkare skulle se någon mening med trilafonen. få nog satsa på nozinan, som också är Fentiazin, ska se med läkaren om vi kan satsa mer på Nozinan. den gör mig hungrig, men det spelar ingen roll, för jag mår så himmelskt gott på denna. Jag måste prioritera mitt psykiska mående.

mår ni bra på Fentiaziner? Man kan må jätte bra av dom, det vet jag av erfarenhet!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205857 av Geta
Hibernal finns inte i Sverige längre.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205862 av Cosmos
Förstår inte vad du menar med tienobensodiazepiner (eller något sådant) och att detta skulle vara det verksamma för olanzapin och clozapine. Du har nog missuppfattat. Bensodiazepiner är sådant som Sobril, Xanor, Rohypnol och Stesolid.

Nozinan är en bra lugnande och sövande medicin fast jag vet inte hur den funkar mot psykoser. Jag har haft Trilafon tidigare, sedan slutade de tillverkas utan numera finns det bara som injektion. Men tydligen kan man få det i tablettform från Finland eller också har jag tagit helt fel.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205863 av Lelle

Geta skrev: Hibernal finns inte i Sverige längre.

jo det vet jag - men den skulle jag ändå aldrig använda, även om den fanns..

Cosmos skrev: Förstår inte vad du menar med tienobensodiazepiner (eller något sådant) och att detta skulle vara det verksamma för olanzapin och clozapine. Du har nog missuppfattat. Bensodiazepiner är sådant som Sobril, Xanor, Rohypnol och Stesolid.

Nozinan är en bra lugnande och sövande medicin fast jag vet inte hur den funkar mot psykoser. Jag har haft Trilafon tidigare, sedan slutade de tillverkas utan numera finns det bara som injektion. Men tydligen kan man få det i tablettform från Finland eller också har jag tagit helt fel.

det är dom här olanzapin, quetiapin som jag inte mår ett dugg bra på - det sägs att de ska ge bra mående, men det är inget jag fått vara med om
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205866 av Geta
Det kan bero på dosen som gör att du inte mår bra. På låg dos kan man må bra.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205868 av Lelle
det är 20 mg - på olanzapinet. läkaren satte in mig på det.