Cymbalta är mest effektiva medicinen mot panikångest och andra former av ångest!

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206918 av Clean
Enligt många läkare! Blev behandlad i ett halv år och min panikångest och annan ångest försvann. Nu äter jag en medicin mot min bara nedstämdhet!

Jag trodde aldrig att jag skulle bli frisk från ångest! I Fass står det att det behandlar depressioner och ångest! Men ingenting om panikångest men en läkare sa att den är även väldigt effektiv mot panikångest! Cymbalts används när inga vanliga SSRI fungerar inte! För cymbalta är kraftigare än SSRI!

www.fass.se/m/produkt/20040607005095/public/tabproduct
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206961 av krokus
Intressant! För mig funkade inte Cymbalta. Jag blir iofs försämrad vid pms. :?
(Tar Sertralin i dagsläget.)
Mer
4 år 4 månader sedan #1206966 av Clean
Så kan det oxå vara! Men undersökningar har visat den mest effektivt mot tex panikångest. När ingenting annat fungerat ska en läkare föreslå cymbalta. Som klozapin föreslås om inte andra antipsykotiska inte fungerat.

Jag minns Sertralin (zoloft), trodde ingen tog den längre! Vilka antidepressiva har du testat?
Mer
4 år 4 månader sedan #1206970 av krokus
Ska försöka komma ihåg alla. :wink:

Aurorix
Sertralin
Fontex
Citalopram
Voxra
Brintellix
Cymbalta
Cymbalta 2v och Sertralin 2v per månad
Och till sist enbart Sertralin.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207004 av Clean
Sertralin funkade inte på mej. Likadant andra antidepressiva som jag har testat funka inte heller. Cymbalta var den enda. Och idag behöver jag inte cymbalta längre.

Vilken är du mest nöjd över, ärligt nu? Av alla andra antidepressiva var citalopram bäst. Man fick nån effekt iaf, men inte tillräcklig.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207144 av krokus
I och med att jag har besvärlig pms och ångest (främst gad), tycker jag att Sertralin är den som fungerar bäst av de som jag provat. Panikångest har jag sällan.