Fluoxetin?

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207461 av Kattis35
Fluoxetin? skapades av Kattis35
Hej jag har nyligt varit till läkaren för uppföljning av min sjukdom. Läkaren tyckte att jag skulle börja med en anti depp som heter fluextin..
Jag sa att jag kände mig trött och orkeslös. Sedan har jag problem med hetsätning i perioder. Äter abilify...
Han sa att man ej skulle gå upp i vikt av fluextin. Utan få lite mer ork. Hellre gå ner lite i vikt sa han av den. Har nån här ätit fluextin? Har ni gått ner i vikt? Stått stilla i vikt? Eller gått upp?
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207484 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Fluextin?
Svårstavad medicin: Fluoxetin. Jag tar Abilify i liten dos och har fått prova Fluoxetin en gång när jag klagade över trötthet. Tog bara 3 tabletter minns jag, så jag kan inte säga hur det är med viktuppgång. Satt på en buss och tänkte "KÖR!" men bussen skulle kolliderat med en personbil om chauffören lytt mig... Då förstod jag att jag blivit för vild av medicinen och slutade på eget bevåg. Sedan fick jag nog alla möjliga andra biverkningar också, det är en lång lista. Har klarat mig undan depression tack vare KBT mot depression där jag lärde mig en massa om felaktigt beteende som gör en "låg".

Ser i FASS att Fluoxetin ges mot bulemi (hetsätning). Det har jag ännu mindre koll på, tyvärr. Du får lita på läkaren och prova F!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 4 månader sedan #1207686 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Fluoxetin?
Jag äter fluoxetin och det har inte påverkat min vikt nånting
Mer
4 år 4 månader sedan #1207688 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Fluoxetin?
Jag hamna nästan på rättspsyk på grund av dem pillerna. Fy fan säger jag bara.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 4 månader sedan #1207691 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Fluoxetin?
Oj, vad hände då?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207857 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fluoxetin?
Fluoxetin ger långvarig effekt dvs glömmer man en tablett gör det inget. Nackdelen är att den kan störa andra läkemedel. Prozac hette den från början.