injektioner

Mer
4 år 4 månader sedan #1210261 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet injektioner
Kan gången när de utbildar undersköterskor till sköterskor, det hade jag en sköterska som gjorde, de fick med mitt godkännande sticka mig det var aldrig några problem. Inte höger/vänster utan övre yttre kvadranten, varje skinka delas upp i 4 delar alltså övre yttre därinne där går ischiasnerven absolut undvik det gör helvetiskt ont tro mig jag vet.

En gång var det en hon hade redan sett på en gång. Jag frågade henne vill du sätta sprutan? Nej, jag vill se på en gång till. Jag sade om nu jag litar på dig, kan då du inte lita på mig? Hon var ju då nästan tvungen att göra det. Sticket kändes inte det var det finaste stick jag fått! Från min sida 100% godkänt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210308 av krokus
Svar från krokus i ämnet injektioner

zoidar skrev: Är det blod du tycker är otäckt, eller själva sticket?

Det är sticket samt att de rengör armen med sprit innan sticket. Jag klarar inte av lukten.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210311 av Geta
Svar från Geta i ämnet injektioner
Har inte tidigare varit rädd för stick i armvecket men nu är de så oskickliga på Vårdcentralen. På namnskylten står det att de är undersköterskor.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210340 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet injektioner

krokus skrev:

zoidar skrev: Är det blod du tycker är otäckt, eller själva sticket?

Det är sticket samt att de rengör armen med sprit innan sticket. Jag klarar inte av lukten.


För mig vid injektionen säger jag ingen sprit inga plåster

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210354 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet injektioner
Xeplion depåinjektion finns och kan ges i armen varje månad. Det är samma sak som Invega. Invega är varken tröttande eller uppiggande utan neutralt.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210364 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet injektioner
Abilify Maintena kan ges både i axel och säte enligt FASS.

/Dave