Rastlöshet

Mer
4 år 3 månader sedan #1217949 av Kattis35
Rastlöshet skapades av Kattis35
Äter abilify och fluoxetin och känner mig extremt rastlös på dagarna. Kan ringa åt min mor 25grr på en dag :-O ...kan bli lite mycket. Skulle ha hittat något att pyssla med ibland. Vad gör ni när ni känner er rastlösa eller har lite att göra?
Mer
4 år 3 månader sedan #1217951 av Clean
Svar från Clean i ämnet Rastlöshet
Om rastlösheten beror på mediciner så skulle jag äta akineton som hjälper mot det. Om rastlösheten beror på ADHD skulle jag äta mediciner för ADHD.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217958 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rastlöshet
Vid rastlöshet går jag ut och går. Har jag lite att göra lägger jag mig på sängen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218038 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rastlöshet
25 % av de som får Abilify får rastlöshet. En vanlig biverkan för Abilify. Uppstod rastlösheten direkt efter det du började med Abilify?

Om du har Mild akatisi eller ännu värre. Oftast går att slippa rastlösheten genom gradvis dossänkning, byte till ett annat preparat med mindre risk eller läkemedel mot akatisin. Försök att bli kvitt akatisin inom 6 månader så den inte blir kronisk och mer svårbehandlad.

När läkaren höjer dosen be om små doshöjningar. Seroquel och Clozapine har minst risk för akatisi och för båda dessa höjs dosen långsamt med små doshöjningar på 25-50 mg (normaldos 200-400 mg)

Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ght=WyJha2F0aXNpIl0=
Mer
4 år 3 månader sedan #1218103 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rastlöshet
Eftersom rastlösa ben kan ha en annan orsak än biverkningar får du använda uteslutning för att komma till rätta med orsaken.
RLS www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1512
där är lindring mot rastlösa ben injektioner med järn på vårdcentralen men jag tror inte det, men det är bra att veta ifall din rastlöshet inte beror på biverkningar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1220577 av Yrroz
Svar från Yrroz i ämnet Rastlöshet
Jag bytte från Seroquel till Abilify, den ger mindre viktökning. Jag klättrade på väggarna från dag 1. Fy fan så jobbigt det var. Jag tror jag höll ut i sex dagar. Jag var panikslagen, livrädd att det var något som jag fått permanent. Slutade och gick tillbaka till kära gamla Seroquel och blev kvitt rastlösheten.