GABA?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218464 av Richard
GABA? skapades av Richard
Gamma-AminoButyric-Acid - Ja, jag fick hem en burk sådant idag... Alltså ren GABA. Vissa substanser såsom bensodiazepiner, gabapentin, GHB, baclofen, pregabalin o phenibut påverkar GABA-systemet är dock läkemedels- o i vissa fall narkotikaklassade preparat. Men kan ren GABA vara nått att ha?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218488 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet GABA?
Tvivlar på det. Kommer inte ihåg om jag provat det. Vad vill du uppnå med det?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218491 av Richard
Svar från Richard i ämnet GABA?
Vet inte, men alla andra ämnen som verkar via GABA är ju lugnande, så kanske nått åt det hållet...?
Mer
4 år 3 månader sedan #1218492 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet GABA?
Jag har hjärnstress och ögonmigrän! Det ända som hjälper mot det är Benzo! Visst har det med Gaba att göra i många fall
Mer
4 år 3 månader sedan #1218498 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet GABA?

Drummer skrev: Jag har hjärnstress och ögonmigrän! Det ända som hjälper mot det är Benzo! Visst har det med Gaba att göra i många fall[/quote Jeg har hentet Vallergan i dag. Får nok ikke Benzo.

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218516 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet GABA?

Richard skrev: Vet inte, men alla andra ämnen som verkar via GABA är ju lugnande, så kanske nått åt det hållet...?


Läs på ordentligt innan du handlar och ha klarhet i vad du vill uppnå. Lätt annars köpa på sig som blir liggande, vet jag av erfarenhet.

Minns jag tog något kosttillskott för gymmet som gjorde mig instabil psykiskt. Minns ej om det var Gaba. Det var något som påverkade dopamin eller serotonin. Kan varit 5-htp.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.